Jak szacuje Valeo, roczna wartość sprzedaży w 2020 powinna przekroczyć 20 mld euro. Firma spodziewa się, że sprzedaż będzie rosła w latach 2015-2020 średnio o 5 punktów procentowych szybciej niż światowa produkcja przemysłu motoryzacyjnego.
Podczas Dnia Inwestora (Londyn, 16 marca) poznaliśmy nowy plan strategiczny, oparty na rozwoju technologii ograniczających emisję CO2 i poprawiających osiągi samochodów, a także systemów wsparcia kierowcy oraz ekspansji biznesowej w Azji na rynkach krajów rozwijających się.
Działalność Valeo opiera się na silnych fundamentach dzięki wyraźnie zdywersyfikowanemu odbiorcy i zwiększaniu swojej obecności w regionach o silnym potencjale wzrostu, takich jak Azja i rynki krajów rozwijających się. Wzmocnienie tego trendu w najbliższych 5 latach pomoże Valeo w strategicznym przesunięciu geograficznym akcentów mającym na celu wygenerowanie do 2020 roku ponad 1/3 dostaw na pierwszy montaż w Azji i około 40% w Europie (w 2014 roku było to odpowiednio 28 i 49%).
Dzięki wzrostowi zamówień na pierwszy montaż, będącemu konsekwencją sukcesu na polu innowacji (wzrost o ponad 1/3 w ciągu ostatnich kilku lat), grupa Valeo chce przyśpieszyć swój wzrost organiczny, poprawić zyskowność i zwiększyć wolne przepływy pieniężne. W ocenie zarządu Valeo możliwe jest osiągnięcie średniego rocznego tempa wzrostu wyższego o 5 punktów procentowych od średniego wzrostu produkcji sektora motoryzacyjnego. Zakładając, że wyniesie on 3% rocznie przez kolejne pięć lat, poziom sprzedaży grupy Valeo powinien sięgnąć 17 mld euro w 2017 roku i przekroczyć 20 mld euro w roku 2020. W 2014 roku wartość ta wyniosła 12,7 mld euro.
Wzrostowi sprzedaży powinien towarzyszyć rosnący poziom marży operacyjnej i zyskowność. Celem wyznaczonym do osiągnięcia do roku 2020 jest poziom 8-9%, podczas gdy w 2014 roku wyniósł on 7,2%. Poziom 8% powinien zostać osiągnięty do 2017 roku. Jednocześnie, po czterech latach silnego wzrostu potencjału produkcyjnego w Azji i krajach rozwijających się, Valeo chce zwiększyć stosunek wolnych przepływów pieniężnych do wskaźnika EBITDA z 21% w 2014 roku do około 28% w roku 2017 (i więcej niż 30% w 2020 roku).
Komentarze (0)