Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Nowe świece NGK

NGK Spark Plug Europe wprowadza na rynek trzy nowe świece zapłonowe zaawansowanej technologii oraz jedną nową świecę żarową. Wszystkie zastosowania pochodzą bezpośrednio z oryginalnego wyposażenia.

PFR6X-11 jest hybrydową świecą zapłonową, stosowaną seryjnie przez Audi w następujących modelach: Audi A6 (2.4 l., 130 kW) oraz A6 FSI (2.8 l., 154 kW). Świeca ta łączy w sobie zalety świec zapłonowych z metali szlachetnych oraz świec z iskrą półślizgową. Stanowi to zaletę szczególnie dla silników FSI, gdyż mają one większą skłonność do zakopceń. Elektroda środkowa świecy PFR6X-11 posiada płytkę platynową o grubości zaledwie 0,6 mm. Oporny na zużywanie materiał szlachetny gwarantuje taki sam odstęp elektrod przez długi okres oraz dużą pewność zapłonu. Dwie dodatkowe elektrody masy chronią przed zakopceniem. Zakopcenie nie powoduje uderzenia iskry w główną elektrodę masy, iskra ślizga się po końcówce izolatora i przeskakuje na jedną z elektrod masy. Przy tym dochodzi do zapłonu mieszanki i oczyszczenia z cząsteczek sadzy.



Nową dostępną świecą jest również PLKR7A. Ta świeca z podwójną elektrodą platynową, zaprojektowana specjalnie dla Mercedesa, posiada długi gwint (26,5 mm) o średnicy wynoszącej tylko 12 mm. Dzięki takiej cienkiej budowie świecy w silniku jest więcej miejsca dla kanałów chłodzenia. Zarówno cienka elektroda środkowa świecy PLKR7A, jak również elektroda masy są zaopatrzone w płytkę platynową, aby osiągnąć jak najlepszy zapłon oraz wytrzymałość na zużycie. Świeca jest montowana fabrycznie we wszystkich 6 i 8 cylindrowych silnikach od rocznika 2004 i stanowi perfekcyjny wybór dla ponad 40 modeli Mercedesa, między innymi dla klasy C, E, R oraz S, jak również dla modeli SL, SLK a także Viano. Dla 1.2-litrowych silników o mocy 55 kW występujących w Renault w modelach Clio 3 16V, Kangoo 16V, Modus oraz Twingo 2 (44/55 kW) NGK oferuje świecę zapłonową LZKAR7B. Pochodzi ona również z oryginalnego wyposażenia i posiada długi gwint (26,5 mm) o średnicy 12 mm. Dodatkowo rozwartość klucza jest mała i wynosi 14 mm. Na rynku wtórnym jest również dostępna nowa świeca żarowa jakości oryginalnego wyposażenia. Y-522J jest metalową świecą żarową prętową, która dba o optymalny start silnika w niskich temperaturach zewnętrznych w Nissanie Patrolu 3.0 Di 16V z bezpośrednim wtryskiem i w Renault Master DCI. Silnik posiada turbodoładowanie chłodzone powietrzem.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony