w serwisie ogumienia
Celem każdej firmy serwisowej jest satysfakcja klienta. Wygląd warsztatu – panująca w nim czystość i porządek, to ważny element budowania zaufania i wizerunku oraz podstawa lepszej pracy. Dlatego też, aby swoim pracownikom ułatwić pracę i zwiększyć estetykę swojej firmy, warto mieć w swoim warsztacie automatyczną myjkę do kół. Nowoczesne opony są bardzo trwałe. Zwykle konieczność naprawy lub wymiany występuje po dłuższym okresie eksploatacji. Koło demontowane w warsztacie ma więc na sobie zanieczyszczenia, które zbierały się przez tysiące kilometrów. Zwykła myjnia samochodowa jest w stanie oczyścić tylko zewnętrzną powierzchnię koła. Pyłu, brudu, błota i innych zanieczyszczeń zgromadzonych po jego wewnętrznej stronie nie da się usunąć tą metodą (rozprzestrzeniają się szybko). Dlatego powodują one nie tylko zabrudzenie warsztatu i ubrań roboczych pracowników, ale utrudniają też precyzyjne wyważenie koła. Na dużym, silnie zabrudzonym kole waga zanieczyszczeń może osiągnąć nawet 200 gramów. Wobec obecności nierównomiernie rozłożonej i niestabilnej masy, wyważenie koła jest niedokładne. Wszelkie czynności serwisowe związane z kołem są dokładniejsze i łatwiejsze, jeśli jest ono umyte, co przedłuża żywotność innych urządzeń naprawczych. Ręczne mycie kół zabiera cenny czas pracowników, powoduje zachlapanie miejsca pracy i osoby myjącej oraz duże zużycie wody i środków czyszczących. Felgi aluminiowe muszą być dodatkowo starannie odtłuszczone, aby możliwe było przyklejenie ciężarków wyważających.
Myjka WULKAN 500
Ekologiczna, automatyczna myjka do kół samochodów ciężarowych WULKAN 500 to pierwsze tego typu urządzenie na świecie. Koła samochodów ciężarowych i autobusów są wielkie i ciężkie, dlatego model WULKAN 500 zaprojektowany do ich mycia jest nie tylko większy, ale również dodatkowo wyposażony w obrotowy podnośnik – windę pneumatyczną zespoloną z myjką, pozwalającą na bezpieczny załadunek i wyładunek ciężkiego koła bez zbędnego wysiłku. Myjka pracuje przy użyciu zimnej wody, dzięki czemu jest zawsze gotowa do uruchomienia, nie potrzebuje czasu na nagrzewanie. Pozwala zaoszczędzić czas, jak również koszty energii. Wystarczy już 90 sekund, aby oczyścić i wysuszyć koło. Minimalny czas mycia wynosi 60 sekund, zaś osuszania 30 sekund. Pracownik, oceniając stopień zabrudzenia koła wybiera jeden z trzech zaprogramowanych czasów. W tym czasie, kiedy koło jest myte i odmuchiwane strumieniem sprężonego powietrza, można odkręcać następne. Dzięki wykonaniu ze stali nierdzewnej oraz ograniczeniu do niezbędnego minimum części ruchomych, WULKAN 500 jest urządzeniem bardzo trwałym. Szybko czyści i suszy koła, umożliwiając idealne wyważenie i demontaż. Dzięki umieszczonemu z przodu osadnikowi na brud istnieje możliwość oczyszczania go także w trakcie pracy myjki.
Myjka czyści koła skutecznie bez detergentów i szkodliwych dodatków chemicznych w obiegu zamkniętym. Wykonana jest ze stali nierdzewnej, posiada podwójne, akustyczne wyciszenie zapewniające poziom hałasu w obrębie obowiązujących norm. Osprzęt elektryczny spełnia wszelkie wymagania bezpieczeństwa i zapewnia bezawaryjną pracę przez długi czas. Myjka składa się z komory mycia, pojemnika z czynnikiem myjącym, osadnika, w którym zbiera się brud oraz z komory napędów i sterowania. WULKAN 500 bazuje na zamkniętym układzie obiegu wody. Nie potrzeba stałego przyłącza do dopływu świeżej wody ani do kanalizacji. Woda krąży w obiegu zamkniętym i musi być wymieniona dopiero po umyciu kilkuset kół. Przypomina o tym automatycznie blokada serwisowa. Maszyna potrzebuje 500 litrów wody. W myjce wykorzystany jest wysokociśnieniowy natrysk zimnej wody z dodatkiem małych, specjalnie dobranych granulek z tworzywa sztucznego, o różnorodnej twardości i kształcie. Sprężyste kulki pływające na powierzchni wody są zasysane przez silną pompę, czyszczą skutecznie koło, odrywając od powierzchni koła zanieczyszczenia, które zbierają się w osadniku. Granulat może być wykorzystywany przez długi okres. Specjalny kosz umożliwia oddzielenie granulatu od wody i odzyskanie go w całości. Nowością jest również zastosowanie ekologicznego środka Calgonitu, który jednocześnie odtłuszcza felgi i nadaje im połysk, co jest szczególnie przydatne przy obręczach aluminiowych, na które naklejane są ciężarki. Podczas mycia cząstki brudu i wszelkich zanieczyszczeń opadają do osadnika umieszczonego z przodu maszyny. Myjka posiada także serwisową pokrywę do czyszczenia, który znacznie ułatwia i przyspiesza pracę. W myjce można umyć około 200 kół, następnie należy ją przeczyścić. Myjka posiada certyfikat bezpieczeństwa CE. Prototypowy egzemplarz został nabyty przez zajezdnię autobusów miejskich w Warszawie przy ulicy Ostrobramskiej i pracuje w dziale ogumienia, dbającym o prawidłową eksploatację ponad 1500 kół. Kolejne dwa egzemplarze są w Norwegii i Rosji, gdzie pracują bezawaryjnie od początku eksploatacji. Wysoka jakość oraz niezawodność myjki zostały docenione na Targach Poznańskich, na których zdobyła ona złoty medal.
Celem każdej firmy serwisowej jest satysfakcja klienta. Wygląd warsztatu – panująca w nim czystość i porządek, to ważny element budowania zaufania i wizerunku oraz podstawa lepszej pracy. Dlatego też, aby swoim pracownikom ułatwić pracę i zwiększyć estetykę swojej firmy, warto mieć w swoim warsztacie automatyczną myjkę do kół. Nowoczesne opony są bardzo trwałe. Zwykle konieczność naprawy lub wymiany występuje po dłuższym okresie eksploatacji. Koło demontowane w warsztacie ma więc na sobie zanieczyszczenia, które zbierały się przez tysiące kilometrów. Zwykła myjnia samochodowa jest w stanie oczyścić tylko zewnętrzną powierzchnię koła. Pyłu, brudu, błota i innych zanieczyszczeń zgromadzonych po jego wewnętrznej stronie nie da się usunąć tą metodą (rozprzestrzeniają się szybko). Dlatego powodują one nie tylko zabrudzenie warsztatu i ubrań roboczych pracowników, ale utrudniają też precyzyjne wyważenie koła. Na dużym, silnie zabrudzonym kole waga zanieczyszczeń może osiągnąć nawet 200 gramów. Wobec obecności nierównomiernie rozłożonej i niestabilnej masy, wyważenie koła jest niedokładne. Wszelkie czynności serwisowe związane z kołem są dokładniejsze i łatwiejsze, jeśli jest ono umyte, co przedłuża żywotność innych urządzeń naprawczych. Ręczne mycie kół zabiera cenny czas pracowników, powoduje zachlapanie miejsca pracy i osoby myjącej oraz duże zużycie wody i środków czyszczących. Felgi aluminiowe muszą być dodatkowo starannie odtłuszczone, aby możliwe było przyklejenie ciężarków wyważających.
Myjka WULKAN 500
Ekologiczna, automatyczna myjka do kół samochodów ciężarowych WULKAN 500 to pierwsze tego typu urządzenie na świecie. Koła samochodów ciężarowych i autobusów są wielkie i ciężkie, dlatego model WULKAN 500 zaprojektowany do ich mycia jest nie tylko większy, ale również dodatkowo wyposażony w obrotowy podnośnik – windę pneumatyczną zespoloną z myjką, pozwalającą na bezpieczny załadunek i wyładunek ciężkiego koła bez zbędnego wysiłku. Myjka pracuje przy użyciu zimnej wody, dzięki czemu jest zawsze gotowa do uruchomienia, nie potrzebuje czasu na nagrzewanie. Pozwala zaoszczędzić czas, jak również koszty energii. Wystarczy już 90 sekund, aby oczyścić i wysuszyć koło. Minimalny czas mycia wynosi 60 sekund, zaś osuszania 30 sekund. Pracownik, oceniając stopień zabrudzenia koła wybiera jeden z trzech zaprogramowanych czasów. W tym czasie, kiedy koło jest myte i odmuchiwane strumieniem sprężonego powietrza, można odkręcać następne. Dzięki wykonaniu ze stali nierdzewnej oraz ograniczeniu do niezbędnego minimum części ruchomych, WULKAN 500 jest urządzeniem bardzo trwałym. Szybko czyści i suszy koła, umożliwiając idealne wyważenie i demontaż. Dzięki umieszczonemu z przodu osadnikowi na brud istnieje możliwość oczyszczania go także w trakcie pracy myjki.
Myjka czyści koła skutecznie bez detergentów i szkodliwych dodatków chemicznych w obiegu zamkniętym. Wykonana jest ze stali nierdzewnej, posiada podwójne, akustyczne wyciszenie zapewniające poziom hałasu w obrębie obowiązujących norm. Osprzęt elektryczny spełnia wszelkie wymagania bezpieczeństwa i zapewnia bezawaryjną pracę przez długi czas. Myjka składa się z komory mycia, pojemnika z czynnikiem myjącym, osadnika, w którym zbiera się brud oraz z komory napędów i sterowania. WULKAN 500 bazuje na zamkniętym układzie obiegu wody. Nie potrzeba stałego przyłącza do dopływu świeżej wody ani do kanalizacji. Woda krąży w obiegu zamkniętym i musi być wymieniona dopiero po umyciu kilkuset kół. Przypomina o tym automatycznie blokada serwisowa. Maszyna potrzebuje 500 litrów wody. W myjce wykorzystany jest wysokociśnieniowy natrysk zimnej wody z dodatkiem małych, specjalnie dobranych granulek z tworzywa sztucznego, o różnorodnej twardości i kształcie. Sprężyste kulki pływające na powierzchni wody są zasysane przez silną pompę, czyszczą skutecznie koło, odrywając od powierzchni koła zanieczyszczenia, które zbierają się w osadniku. Granulat może być wykorzystywany przez długi okres. Specjalny kosz umożliwia oddzielenie granulatu od wody i odzyskanie go w całości. Nowością jest również zastosowanie ekologicznego środka Calgonitu, który jednocześnie odtłuszcza felgi i nadaje im połysk, co jest szczególnie przydatne przy obręczach aluminiowych, na które naklejane są ciężarki. Podczas mycia cząstki brudu i wszelkich zanieczyszczeń opadają do osadnika umieszczonego z przodu maszyny. Myjka posiada także serwisową pokrywę do czyszczenia, który znacznie ułatwia i przyspiesza pracę. W myjce można umyć około 200 kół, następnie należy ją przeczyścić. Myjka posiada certyfikat bezpieczeństwa CE. Prototypowy egzemplarz został nabyty przez zajezdnię autobusów miejskich w Warszawie przy ulicy Ostrobramskiej i pracuje w dziale ogumienia, dbającym o prawidłową eksploatację ponad 1500 kół. Kolejne dwa egzemplarze są w Norwegii i Rosji, gdzie pracują bezawaryjnie od początku eksploatacji. Wysoka jakość oraz niezawodność myjki zostały docenione na Targach Poznańskich, na których zdobyła ona złoty medal.
Komentarze (0)