Pióra wycieraczek nie wydają się zbyt skomplikowaną konstrukcją. Można je kupić nawet w hipermarketach, a większość kierowców radzi sobie z ich wymianą. Teoretycznie najważniejszym parametrem wydaje się długość. Czy są jakieś inne techniczne aspekty, które pozwalają podzielić pióra wycieraczek na lepsze i gorsze? Na przykładzie Trico wskażemy rozwiązania wyraźnie poprawiające jakość oczyszczania szyby.
Odpowiedni szkielet
Za prawidłowe przyleganie do szyby zawsze odpowiada szkielet wycieraczki. Musi być wytrzymały, elastyczny i opracowany tak, aby dopasowywał się także do szyb wygiętych, stosowanych powszechnie w nowszych samochodach. W piórach wycieraczek Trico z Memory Curve Steel znajduje się specjalna stalowa konstrukcja nośna, która po zamontowaniu do samochodu dopasowuje się do szyby, a później „zapamiętuje” swoje wykrzywienie. To coś w rodzaju odkształcenia plastycznego, które zapewnia idealną pracę pióra wycieraczki w każdym miejscu przylegania. Użytkownik nie jest w stanie zobaczyć tej technologii, ale doskonale widzi efekt jej działania. Szyba jest oczyszczona dokładnie tak jak z zestawem wycieraczek fabrycznych, a w przypadku tanich, budżetowych modeli aut może się okazać, że nawet... lepiej.
Przemyślane złączki
To kolejny detal, który wyróżnia wycieraczki Trico. Na końcach pióra znajdują się dwie złączki, które stabilizują gumowe „ostrze” i nie pozwalają, by podczas pracy przesuwało się w jedną lub w drugą stronę względem szkieletu czy mocowania. Pomaga to wyeliminować smugi i zapewnia stały nacisk przez cały okres eksploatacji pióra wycieraczki.
Fazowana końcówka
Każdy markowy producent wycieraczek ma swoją unikatową technologię „ostrzenia” gumowej krawędzi pióra. Chodzi o to, aby była wzmocniona, odporna na ścieranie, wytrzymała na pracę po porysowanej szybie i żeby skutecznie zbierała zanieczyszczenia. Wycieraczki Trico należą pod tym względem do światowej czołówki i dzięki temu sprawdzają się o każdej porze roku.
Łatwe połączenie
To nie jest najważniejsze, ale bez wątpienia ułatwia życie: bezproblemowy montaż nowych piór wycieraczek. Wycieraczki Trico wykorzystują własną technologię łączenia Swift. To przemyślane adaptery, które pasują do większości ramion wycieraczek. Bez problemów można je zarówno łączyć, jak i demontować. Wybrane modele mają nawet unikatowy, wstępnie zamocowany adapter, który pasuje do całej grupy pojazdów oznaczonej na opakowaniu wycieraczki.
Aerodynamika
Dobre wycieraczki pracują skutecznie niezależnie od prędkości jazdy. Co więcej, powietrze opływające nadwozie może być dodatkowym sprzymierzeńcem w pracy. Trico prowadzi badania w tunelu aerodynamicznym, a ich efektem jest technologia Vortec Aerofoil. Dzięki niej wraz ze wzrostem prędkości jazdy wycieraczki zwiększają swój nacisk na szybę i pracują jeszcze efektywniej.
Komentarze (0)