Czas montażu pojazdu w szczękach progowych został zminimalizowany, ponieważ ustawienie szczęk progowych pod samochodem jest sterowane bezprzewodowo za pomocą pilota. Rama naprawcza ustawia się wzdłuż pojazdu. Wieże naciągające wykonane są z wysokoprocentowego, lekkiego aluminium, co także wpływa na łatwość prostowania karoserii. Technika naprawcza maszyny Autorobot B30 nie może być porównywana z jakąkolwiek inną ramą naprawczą dostępną na rynku. Za pomocą tej maszyny można dokonać zarówno mniejszych, jak i bardziej skomplikowanych napraw powypadkowych, z szybkością wcześniej niespotykaną.
Kilka przykładów na dowód powyższego:
- zmiana poziomego kąta naciągu wieży naciągająco-pchającej: 45%, około 4 sekundy,
- ustawienie bocznej wieży w odpowiednim kierunku naciągu: około 3 sekundy,
- przełożenie łańcucha do górnego kółka w celu wykonania naciągu w górę (rama naprawcza jest ustawiona w najniższej pozycji): około 20 sekund.
Zastosowanie
Maszyna Autorobot B30 gwarantuje najwyższą jakość technologii powypadkowych napraw karoserii samochodowych i jest najbardziej nowatorskim modelem w linii Autorobot. Wyposażona w bezprzewodowe sterowanie za pomocą pilota stanowi idealne rozwiązanie dla warsztatów, które biorą pod uwagę najwyższą jakość naprawy powypadkowej i uniwersalność maszyny. Autorobot B30 to maszyna rekomendowana do dużych i małych warsztatów blacharskich. Jest również odpowiednia dla warsztatów, które potrzebują 3-tonowego (w opcji specjalnej 4-tonowego) podnośnika i ramy naprawczej.
Parametry techniczne maszyny Autorobot B30:
- udźwig: 3 000 kg (w opcji specjalnej: 4 000 kg),
- wysokość podnoszenia: około 1,5 m,
- siła naciągu: około 10 ton,
- siła pchania: około 6 ton,
- maksymalna długość pojazdu: 5,5 m,
- zasilanie: 3 faz. 380-400 V,
- wymagana powierzchnia warsztatu: 4,5 m x 9 m (dla maszyny z dołączonymi najazdami),
- waga: około 2 600 kg.
Bezprzewodowe, hydrauliczne sterowanie pozwala na łatwe przesunięcie szczęk progowych do odpowiedniej długości w celu zamocowania pojazdu. Szybkie zamocowanie pojazdów bez rantu lub gdy rant posiada plastikową nakładkę. Szybkie mocowanie jest przeprowadzone dzięki systemowi wspornika i podkładek podnoszących, jak pokazano na zdjęciu 2. Szybkie zamocowanie przy zastosowaniu wspornika i podkładek pokazuje w przedniej części pojazdu zdjęcie 3 i w tylnej części pojazdu zdjęcie 3a. Na zdjęciu 3 wspornik A jest hydraulicznie przemieszczony wzdłuż długości i szerokości pojazdu w kierunku uszkodzonej części – w przekroju skrzynkowym. Na zdjęciu 3a pokazano wspornik podtrzymujący tylną część pojazdu w odpowiednim miejscu. Zdjęcie 4 – w maszynie Autorobot B30 trzy wieże naciągające są gotowe do naciągu/pchania i podparcia. Dzięki tej technice uzyskuje się bardzo wydajne prostowanie w mocnych konstrukcjach karoserii pojazdów. Wszystkie wieże są sterowane bezprzewodowo za pomocą pilota.
Jan Sobański
Komentarze (0)