Części i regeneracja

ponad rok temu  11.06.2012, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Wychodząc naprzeciw ogólnoświatowej tendencji projektowania samochodów o coraz niższym zużyciu paliwa i bardziej elastycznej aranżacji przestrzeni komory silnika, firma DENSO stworzyła skraplacz układu klimatyzacji, który odznacza się większą wydajnością, a zarazem jest mniejszy od swoich poprzedników. Aby poprawić wydajność, projektanci położyli duży nacisk na zdolność szybkiego odprowadzenia ciepła, która w dużej mierze zależy od konstrukcji wewnętrznej skraplacza, m.in. przewodów wężownicy i ich wewnętrznego użebrowania.

W celu zwiększenia prędkości oddawania ciepła przez czynnik chłodniczy, rozmiar żeber wewnątrz przewodów wężownicy został zredukowany. Znacznie zwiększona została z kolei gęstość ożebrowania wewnętrznego, co przełożyło się na 20-procentowy wzrost powierzchni oddawania ciepła.

Mimo niewielkiej grubości przewodów, ich objętość - w porównaniu do modeli standardowych - zwiększona została o 25 proc. Zastosowanie nowych przewodów oznacza przepływ większej ilości czynnika przez skraplacz bez dodatkowego wydatku mocy. Taka konstrukcja toruje drogę dla stosowania w przyszłości nowych, bardziej ekologicznych czynników o innej krzywej parowania niż czynniki stosowane obecnie.

DENSO usprawniło dodatkowo proces oddawania ciepła w skraplaczach GIF poprzez zwiększenie o 30 proc. powierzchni otworów wentylacyjnych na poszczególnych lamelach skraplacza (wymiary samych lamel nie zostały zwiększone).

Obydwa opisane powyżej rozwiązania umożliwiły zmniejszenie całkowitej grubości skraplacza z 16 mm do 11 mm, co w porównaniu do standardowych konstrukcji oznacza 30-procentową redukcję.

W nowy skraplacz typu GIC wyposażona została nowa Toyota Corolla, która weszła na rynek japoński 11 maja br.

image_gallery

GALERIA ZDJĘĆ

Nowy, mniejszy i bardziej wydajny skraplacz firmy DENSO
Nowy, mniejszy i bardziej wydajny skraplacz firmy DENSO

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony