Najnowsza propozycja powstała dla silnika Cursor XC13. To moduł składający się z filtra wstępnego, który skrywa wiele innowacji.
Firma UFI Filters, lider w dziedzinie filtracji, zarządzania termicznego i technologii na rzecz rozwoju mobilności wodorowej, wyprodukowała nowy moduł filtracji dla FPT Industrial na pierwszy montaż do silnika Cursor XC13, który jest jednostką napędową najwyższej klasy do ciężkich pojazdów drogowych o pojemności skokowej 13 litrów i mocy do 600 KM.
Nowy moduł filtracji UFI Filters łączy w sobie wiele technologii, ponieważ składa się zarówno z filtra, jak i z filtra wstępnego oleju napędowego. Jedną z głównych innowacji jest wysoka wydajność oddzielania wody od oleju napędowego na poziomie 96%, osiągnięta dzięki modułowi filtra wstępnego. Oprócz tego, moduł odprowadza wodę oddzieloną od oleju napędowego za pomocą automatycznego systemu obsługiwanego z kabiny pojazdu, z kolei zastosowanie lekkich materiałów o zoptymalizowanej konstrukcji przyczynia się do zmniejszenia masy pojazdu. Natomiast zawór termostatyczny, zawór zwrotny i dwa zawory, opracowane i wyprodukowane przez UFI, ułatwiają czynności serwisowe, a zestaw zaawansowanych technologicznie czujników ciśnienia i temperatury prowadzi na bieżąco pomiar warunków w obwodach.
Moduł został zaprojektowany w taki sposób, a spełniać jak najwyższe wymagania. Dzięki niskim spadkom ciśnienia w obwodzie oleju napędowego, przyczynia się on do zmniejszenia zużycia paliwa oraz do maksymalnej wydajności ciężkich pojazdów. Pozwala zmniejszyć masę pojazdów wyposażonych w silnik Cursor XC13, a tym samym ich wpływ na środowisko. Do jego konstrukcji UFI wykorzystuje aluminium i polimery techniczne (m.in. poliamid), które obniżają wagę. Filtr wstępny został wykonany z syntetycznego materiału filtracyjnego FormulaUFI.Extreme połączonego z hydrofobową przegrodą wewnętrzną, dzięki czemu gwarantowana zdolność separacji wody wynosi do 96%, zgodnie z normą ISO 16332.
Fot. UFI Filters
Komentarze (0)