Firma Sogefi opracowała wymienny moduł filtracyjny oleju napędowego z tworzywa sztucznego, który montowany będzie w pojazdach produkowanych na bazie platformy Renault CMF1.
W module zastosowano opatentowany przez Sogefi system czystej obsługi, który polega na zintegrowaniu elementu filtrującego z nakręcaną pokrywą plastikowego korpusu, co zapewnia łatwiejszy i czystszy montaż. Taka konstrukcja oznacza, że element filtrujący nie musi być dotykany na żadnym etapie montażu. Ogranicza to ryzyko zanieczyszczenia filtra podczas serwisowania, co z kolei mogłoby doprowadzić do uszkodzenia delikatnych komponentów systemu wtrysku paliwa.
Zastosowana technologia Diesel3Tech zapewnia czystość paliwa na poziomie 97,5%, chroniąc jednocześnie system wtrysku paliwa poprzez skuteczne oddzielanie wody. Z innych przydatnych funkcji warto wymienić czujnik poziomu wody oraz grzałkę o mocy 250 W, która gwarantuje niezawodny rozruch nawet w najmroźniejsze poranki. Korpus wykonany jest w całości z tworzywa sztucznego i w przeciwieństwie do korpusów metalowych charakteryzuje się znacznie lepszą odpornością na właściwości korozyjne niektórych biopaliw. Plastikowy element filtracyjny może być po zużyciu w całości spalony, co czyni go bardziej przyjaznym dla środowiska niż filtry zawierające elementy metalowe. Na platformie CMF1 moduł jest umieszczony obok zbiornika paliwa w celu zwiększenia bezpieczeństwa w razie wypadku.
Opatentowany przez Sogefi, plisowany w jodełkę materiał filtrujący sprawia, że moduł usuwa praktycznie wszystkie zanieczyszczenia o rozmiarach przekraczających 4 μm. Opisywana nowość dostosowana jest do wymagań kolejnej generacji systemów wtrysku paliwa spełniających wymagania normy Euro 6+, zapewniając skuteczną pracę zarówno przy wysokim ciśnieniu, jak i w warunkach podciśnienia.
Począwszy od najnowszego silnika Diesla 1.6 dCi (montowanego w modelu 2015 Espace), moduł będzie stosowany w kolejnych wersjach Renault Laguna, Megane, Latitude, Fluence i Scenic, które trafią do salonów przed trzecim kwartałem 2016 roku. Moduł będzie montowany również we wszystkich silnikach Diesla francuskiego producenta, począwszy od 1.5l dCi, aż po V6 3.0l dCi.
Komentarze (0)