Wydarzenia

ponad rok temu  09.10.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Nowy prezes, nowe części – NGK Spark Plug Europe na targach Automechanika Frankfurt

David Loy, nowy wiceprezes firmy ds. rynku części zamiennych w regionie EMEA. Wcześniej przez lata pełnił funkcję dyrektora marketingu w tym regionie

We Frankfurcie firma oficjalnie przedstawiła nowego wiceprezesa firmy ds. rynku części zamiennych w regionie EMEA. David Loy opowiadał o wizji firmy, komunikacji z warsztatami, ale przede wszystkim zaprezentował nowe produkty w ofercie NGK. A są to kolejne szerokopasmowe sondy lambda oraz czujniki prędkości obrotowej i położenia wałka rozrządu i wału korbowego.

NGK Spark Plug Europe to największy na świecie dostawca sond lambda na pierwszy montaż. Rozwijana jest też oferta na aftermarket. 20 nowych szerokopasmowych sond lambda zwiększa pokrycie rynku w zakresie tych części o 73% w przypadku silników wysokoprężnych i umacnia pozycję jednego z liderów z pokryciem na poziomie 86% rynku w przypadku silników benzynowych. Nowe sondy są zamiennikami dla 35 producentów samochodów, obejmujących między innymi marki: Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën, Fiat, Ford, Jeep, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Škoda, Toyota, Volkswagen i Volvo. 
– Wprowadzone właśnie szerokopasmowe sondy lambda to oczekiwane uzupełnienie naszej oferty, dają one naszym dystrybutorom i warsztatom nowe, dodatkowe możliwości. Poza nowymi pozycjami do silników wysokoprężnych klienci mogą liczyć na NTK Vehicle Electronics jako lidera w elementach do silników benzynowych. NTK stało się wiodącą marką sond lambda, bez której po prostu nie można się obejść – mówił podczas konferencji prasowej David Loy.
Na rynku rośnie zapotrzebowanie na sondy lambda, bo są one jednym z podstawowych elementów stosowanych fabrycznie w celu sprostania coraz bardziej rygorystycznym normom emisji. Dobierając nowe pozycje do oferty NGK Spark Plug skupiła się na zastosowaniach, które są szczególnie popularne na rynku. Na przykład sonda NTK nr 90392 (nr referencji UAR9000-EE003) pokrywa ponad 1000 zastosowań w pojazdach Grupy VW. W sumie 20 nowych szerokopasmowych sond lambda stanowi zamienniki części montowanych fabrycznie w ponad 4500 modeli pojazdów, co przekłada się na więcej niż 50 milionów samochodów jeżdżących po europejskich drogach. Wszystkie nowe sondy lambda i ich zastosowania są od zaraz dostępne w elektronicznych katalogach TecDoc. 

Przełom w sektorze czujników?
Kolejna nowość w ofercie NGK to silnikowe czujniki prędkości obrotowej oraz położenia wałka rozrządu i wału korbowego. Dzięki temu należąca do NGK marka NTK Vehicle Electronics stała się kompleksowym dostawcą rozwiązań w zakresie czujników samochodowych. 
– Czujniki zapewniają sprawną pracę każdego silnika, dlatego też rosnący na rynku wtórnym popyt na zmienniki części montowanych fabrycznie nie jest żadnym zaskoczeniem. Wprowadzenie nowych produktów to nie tylko kontynuacja pełnej sukcesów drogi rozwoju, ale również dowód na to, że NTK jest rzeczywiście kompleksowym dostawcą wszelkich czujników – komentował David Loy.
Asortyment czujników NTK obejmuje 567 referencji, co przekłada się na pokrycie rynku w wysokości 88%, czyli 270 milionów samochodów w Europie. Tym samym NTK Vehicle Electronics staje się pierwszą marką premium oferującą czujniki prędkości obrotowej i położenia do prawie każdego modelu samochodu. Asortyment obejmuje czujniki indukcyjne wytwarzające sygnał analogowy i oparte na efekcie Halla, które dostarczają sygnał cyfrowy. – Jednym z podstawowych założeń było dostarczenie najlepszych produktów na rynku, dlatego też wszystkie czujniki poddawane są testom w ekstremalnych warunkach obejmującym szok termiczny w zakresie temperatur od -25°C do +135°C – podkreślano podczas konferencji.
Jak to działa? Połączony z tłokami i skrzynią biegów wał korbowy przekształca liniową i pionową pracę tych pierwszych w ruch obrotowy, wytwarzając moc i napędzając samochód. Czujnik prędkości obrotowej wału korbowego dostarcza informacji o jego prędkości obrotowej i położeniu. Natomiast zadaniem wałka rozrządu jest otwieranie i zamykanie zaworów. Jest on połączony z wałem korbowym, który go napędza. Wałek rozrządu obraca się z prędkością o połowę mniejszą niż wał korbowy. Czujnik położenia wałka rozrządu w sposób ciągły mierzy jego pozycję, pozwalając na odpowiednią synchronizację pracy silnika. Sygnały dostarczane przez oba czujniki są wykorzystywane przez komputer sterujący silnika ECU do ustalania, który z cylindrów i tłoków znajduje się aktualnie w suwie pracy. W oparciu o te informacje sterownik precyzyjnie ustala moment wtrysku paliwa i wysyła napięcie na cewkę zapłonową, która wzbudza przepływ iskry na świecy zapłonowej. Wszystko to zapewnia płynną i sprawną pracę silnika.

„Zaprojektowana, by inspirować”
NGK poinformowało też o nowej stronie internetowej. Prosta budowa, przejrzyste przekazy wizualne, format kompatybilny z wieloma platformami, łatwy dostęp do informacji produktowych – tak przedstawiono nową witrynę. Cały wachlarz informacji technicznych, filmów instruktażowych i interaktywnych modułów szkoleniowych został zebrany na technicznej platformie TekniWiki. Ważnym elementem jest wyszukiwarka części. Stronę internetową można znaleźć pod adresem www.ngkntk.com. Jest ona dostępna m.in. w języku polskim.

Asortyment czujników NTK obejmuje 567 referencji, co przekłada się na pokrycie rynku w wysokości 88%, czyli 270 milionów samochodów w Europie

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony