W ofercie Działu Diagnostyki Samochodowej firmy Bosch znalazł się nowy prostownik elektroniczny BAT 430. Przeznaczony jest zarówno do instalacji 12 V, jak i 24 V. W urządzeniu tym zastosowano sterowany mikroprocesorem proces ładowania, który został opracowany dla akumulatorów bezobsługowych, standardowych, żelowych oraz żelowo-ołowiowych (z separatorami z włókna szklanego). Dzięki zoptymalizowanemu przebiegowi ładowania czasy ładowania są krótkie.
BAT 430 jest wyposażony w wiele zabezpieczeń, co umożliwia ładowanie akumulatorów bez wyjmowania z pojazdu i obawy o uszkodzenie elektroniki samochodowej. Z ważnych funkcji należy podkreślić także ochronę przed przeładowaniem, tryb ładowania podtrzymującego i buforowego oraz ładowanie ochronne akumulatorów głęboko rozładowanych. Ładowanie możliwe jest tylko przy prawidłowym podłączeniu zacisków – czuwa nad tym ochrona przed zamianą biegunów. Umieszczony na solidnej obudowie wskaźnik LED wskazuje stan pracy urządzenia. W prostowniku tym bezstopniowo ustawiany jest prąd ładowania. Przebieg procesu zostaje zoptymalizowany dzięki zastosowaniu przełącznika temperatury (tryb zimno/ciepło). Urządzenie może być zastosowane w dowolnym warsztacie, a ponieważ udział wrażliwej elektroniki w samochodach staje się coraz większy, prostownik tego typu staje się już niezbędnym wyposażeniem warsztatowym.
Komentarze (0)