Warto wiedzieć

1 godzin temu  28.11.2025, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

Nowy punkt Scania w Sieradzu


W Sieradzu rozpoczął się kluczowy etap jednej z najważniejszych inwestycji Scania w regionie. Na południowej obwodnicy miasta rozpoczęła się budowa obiektu, który znacząco wzmocni lokalną infrastrukturę serwisową. 

Budowa serwisu potrwa do sierpnia 2026 r., a jego uruchomienie zapewni regionowi nowoczesne centrum obsługi ciężkich pojazdów, przygotowane zarówno na obecne, jak i przyszłe wyzwania rynku transportowego. Lokalizacja w pobliżu dawnego wyjazdu na Wrocław oraz nieopodal zjazdu z trasy S-8 zapewni doskonałą dostępność dla firm transportowych operujących w centralnej i zachodniej części kraju. Właścicielem placówki jest firma Scan-Partner Sp. z o.o., autoryzowany diler Scania.
Inwestycja ma kluczowe znaczenie dla dalszego wzmacniania sieci serwisowej Scania w Polsce. Nowy obiekt zastąpi dotychczasowy serwis, by sprostać rosnącym wymaganiom technologicznym i organizacyjnym.
– Budujemy nowy serwis, ponieważ obecny obiekt przestał odpowiadać zarówno naszym potrzebom operacyjnym, jak i oczekiwaniom klientów. Region Sieradza dynamicznie się rozwija, a Scania jest tu niezmiennie liderem sprzedaży. Nowa lokalizacja umożliwi nam świadczenie usług na jeszcze wyższym poziomie i obsługę znacznie większej liczby pojazdów – podkreśla Rafał Granosik, członek Zarządu Scan-Partner Sp. z o.o.

Powierzchnia użytkowa nowoczesnego obiektu serwisowego w Sieradzu będzie wynosić ok. 1 500 m2, powierzchnia parkingowa to ok. 6 000 m2. Zaplanowano tu cztery przejazdowe ciągi naprawcze, które pozwolą na jednoczesną obsługę nawet dwunastu pojazdów ciężarowych. W serwisie znajdzie się pełny zestaw urządzeń do diagnostyki i napraw, w tym kanał diagnostyczno-naprawczy, podnośniki do pojazdów ciężarowych, centralne instalacje olejowe, smarowe i powietrzne oraz zaawansowane systemy odciągu spalin. Wyposażenie uzupełnią rolki hamulcowe, szarpaki i zestaw specjalistycznych narzędzi umożliwiających szybką i precyzyjną diagnostykę. Tak przygotowany obiekt pozwoli na sprawną obsługę zarówno pojazdów konwencjonalnych, jak i nowoczesnych ciężarówek nisko- i zeroemisyjnych.

Docelowo w obiekcie zatrudnienie znajdzie od piętnastu do osiemnastu osób, obejmując zarówno mechaników, specjalistów diagnostyki, jak i pracowników administracyjnych. Zwiększenie liczby stanowisk pracy wpłynie nie tylko na wyższą przepustowość serwisu, lecz także na skrócenie czasu oczekiwania klientów i jeszcze większy komfort obsługi.

Fot. Scania Polska S.A.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony