Silnik dysponuje seryjną mocą 313 KM przy 3900 obr./min. oraz maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 650 Nm w zakresie od 1450 do 2800 obr./min.
Mimo solidnych parametrów silnik ma jeszcze spory zapas mocy, który wydobyć można dzięki komputerowi Abt Engine Control (w skrócie AEC). Jest to nowatorska technologia zaprojektowana przez światowego lidera w tuningu Audi, firmę Abt Sportsline. Dodatkowy komputer sterujący łączy się za pośrednictwem szyny Can-Bus z seryjnym sterownikiem silnika i, sterując ogromną liczbą parametrów, poprawia osiągi jednostki napędowej.
Nowa moc dla silnika 3.0 TDI Biturbo prezentuje się znakomicie:
- moc maksymalna 360 KM przy 4000 obr./min.;
- moment obrotowy 700 Nm w zakresie od 2000 do 3000 obr./min.
Nowa jednostka napędowa zadebiutowała w modelu Audi A7, a montowana jest również w nowym Audi A6. Jest to kolejna generacja silnika wysokoprężnego Audi 3.0 TDI V6, po raz pierwszy z dwoma turbosprężarkami.
Komentarze (0)