19 września br. odbyło się uroczyste otwarcie nowego serwisu Truck & Bus Center w Modlnicy pod Krakowem. Piotr Stański, prezes zarządu MAN Truck & Bus Polska oraz Tadeusz Wójtowicz, wójt gminy Wielka Wieś, uroczyście przecięli wstęgę nowego centrum serwisowego i siedziby biura handlowego MAN w Małopolsce.
- To bardzo ważny moment w historii MAN w Polsce i już ósme własne centrum serwisowo-sprzedażowe naszej firmy – powiedział Piotr Stański. - Jednym z jego atutów jest bliskie sąsiedztwo autostrady A4 oraz dróg krajowych nr 7 i 94. Liczymy, że zlokalizowany tu serwis MAN będzie dobrze służył przemierzającym ten szlak transportowcom.
Obiekt o powierzchni 2400 m² jest bliźniaczo podobny do Truck & Bus Center Małopole koło Warszawy, które działa od kwietnia br. Klienci mają do dyspozycji halę warsztatową z pięcioma bramami, profesjonalną linię diagnostyczną, stanowisko napraw blacharskich oraz myjnię. W serwisie znajduje się w sumie kilkanaście różnych stanowisk naprawczych – w zależności od długości pojazdu od 12 do 15 ciężarówek. Tylko dwa stanowiska są płaskie (z podnośnikami dojezdnymi pod koła), dwa stanowiska są kanałowe, jedno płaskie ze sprzętem do prostowania ram i kabin oraz diagnostyczne z rolkami i szarpakami (bez uprawnień OSKP). Bardzo bogata gama usług wewnętrznych powoduje, że na zewnątrz zlecane są jedynie kalibracje tachografów oraz roboty lakiernicze (prace blacharskie wykonywane są we własnym zakresie).
Chęć oddzielenia warsztatu od myjni spowodowała, że mycie samochodów i autobusów odbywa się w osobnym budynku. Myjnia ma charakter manualny, czyli jest ręczna. Poza ciężarówkami i autobusami serwisowane są naczepy. Czynione są starania o uzyskanie autoryzacji producentów naczep, systemów osi i hamulców naczepowych oraz układów niezależnego ogrzewania. W ramach napraw autobusów oferowana jest wymiana szyb. Serwis w Modlnicy będzie zatrudniać kolejne osoby – docelowo do 12-14 mechaników. Obecnie firma pracuje w 50% swoich możliwości. Obiekt jest nowy i jeszcze nie wszyscy wiedzą o jego istnieniu.
Przy jego budowie nie zapomniano o kierowcach oczekujących na naprawę. Przygotowano dla nich poczekalnię, prysznice oraz automat z żywnością. Istnieje także możliwość dowozu ich na terenie Krakowa. Z kolei do awarii w terenie przygotowano dwa pojazdy serwisowe. Godziny pracy to 8.00-18.00 (w układzie dwuzmianowym), a docelowo 7.00-22.00. Po skompletowaniu personelu serwis będzie otwarty także w soboty w godzinach 7.00-15.00. Magazyn opiewa na wartość 520.000,00 zł netto w zamiennikach, a katalog części zawiera 1500 pozycji.
Grzegorz Teperek
Komentarze (0)