NRF to firma z blisko dziewięćdziesięcioletnią tradycją. Dostarcza produkty dla przemysłu motoryzacyjnego na tzw. pierwszy montaż, ale nie mniejsze sukcesy odnosi na rynku części zamiennych. O firmie, jej ofercie i nowościach rozmawiamy z Łukaszem Piątkiem z NRF Poland.
Motoryzacja, ale też transport morski czy przemysł kolejowy. Działacie na różnych rynkach. Co oferujecie na rynku motoryzacyjnym?
Jesteśmy producentem i dostawcą elementów układów klimatyzacji i układów termiki. Dostarczamy produkty dla samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i rolniczych. Można też powiedzieć, że działamy na rynku szeroko rozumianego przemysłu.
Co znajdziemy w ofercie firmy?
NRF jest renomowanym dostawcą części OEM dla przemysłu motoryzacyjnego. Wielu producentów samochodów osobowych i ciężarowych stosuje części dostarczane przez NRF - chłodnice oleju, chłodnice typu bar & plate, intercoolery oraz kompletne rozwiązania dla systemów chłodzących.
Firma jest też jednym z liderów w dziedzinie projektowania, produkowania i dystrybucji produktów na rynek wtórny z zakresu systemów grzewczych, chłodzących i klimatyzacji do samochodów osobowych i ciężarowych. Duże firmy handlowe zajmujące się sprzedażą części samochodowych i chłodnic oraz specjaliści od instalacji na całym świecie zaufali już naszym produktom.
Co nas wyróżnia? Większość naszych chłodnic jest produkowana ze spiekanego aluminium, co warto podkreślać wybierając ten produkt do auta. Technologia ta gwarantuje optymalne działanie i długą żywotności.
Jeżeli chodzi o klimatyzację – w asortymencie firmy NRF znajduje się się 1700 różnych produktów najwyższej jakości. Od skraplaczy, sprężarek i osuszaczy do parowników, wiatraków i innych podzespołów i części związanych z system klimatyzacji.
Jakie nowości pojawiają się w NRF?
W październiku dodaliśmy do naszej oferty dmuchawy powietrza do wnętrza kabiny. Mamy w ofercie dmuchawy do wszystkich rodzajów aut – osobowych, dostawczych i ciężarowych. W wybranych hurtowniach te produkty są już dostępne.
Pojawiły się również sprzęgła wiskotyczne dla samochodów osobowych i dostawczych, również w pełnym programie. Aktualnie katalog zawiera 150 referencji. Wcześniej sprzęgła te były dostępne dla pojazdów ciężarowych.
Zasada działania sprzęgła wentylatora (za nrf.eu):
Sprzęgło wentylatora chłodnicy, nazywane powszechnie sprzęgłem wiskotycznym ma za zadanie sprawić, że wentylator w stanie wyłączonym obraca się znacznie wolniej od wirnika pompy chłodzenia, zaś w miarę wzrostu temperatury (i zarazem zapotrzebowania na wentylację) jego prędkość obrotowa ulega zwiększeniu, zbliżając się stopniowo do prędkości obrotowej wirnika. Sprzęgła wentylatorów mogą być sterowane na 3 sposoby: termiczny, pneumatyczny oraz elektromagnetyczny w zależności od producenta lub typu sprzęgła.
Zalety sprzęgieł wentylatorów kontrolowanych elektromagnetycznie:
• sterowane przez system ECU
• krótszy czas reakcji włączania/wyłączania wentylatora
• wydajność zależna od zapotrzebowania
• mniejsze zużycie paliwa
• niższy poziom hałasu silnika.
Objawy awarii sprzęgła wiskotycznego:
• Uruchamianie się w zbyt częstych interwałach
• Przegrzewanie silnika (wentylator nie włącza się wraz ze wzrostem temperatury)
• Głośna praca
Sprzęgła wentylatorów NRF emitują niski poziom hałasu, nie wymagają serwisowania i są paliwo-oszczędne.
Komentarze (2)