Firma NSK zaprezentowała na międzynarodowym kongresie Dritev 2019 w Bonn (Niemcy) kompaktowy system napędowy EV, który – wyposażony w łożyska kulkowe poprzeczne – przystosowany jest do pracy z wysokimi prędkościami w wydajnych elektrycznych układach napędowych.
Na wystawie – zorganizowanej przez związek niemieckich inżynierów (VDI) Wissensforum, a gromadzącej światowych ekspertów z zakresu technologii układów napędowych – zaprezentowane zostały efekty ostatnich prac działu badawczo-rozwojowego NSK, ze szczególnym uwzględnieniem zaawansowanych produktów i technologii EV, komponentów do elektryfikacji pojazdów i poprawy wydajności podzespołów układów napędowych. Pośród rozwiązań prezentowany był reduktor prędkości napędu jezdnego EV, który zapewnia zmniejszenie rozmiarów układu poprzez użycie połączonej konstrukcji reduktora i napędu wysokiej prędkości. W kategoriach fizycznych układ ten jest o 40% mniejszy niż standardowe systemy napędów jezdnych. Oferując przełożenie 4, system NSK o mocy 125 kW jest także znacznie cichszy.
Producent zaprezentował ponadto rozwiązania stanowiące kombinację bieżącej technologii i stale postępującej elektryfikacji – produkty wspierające zarówno standardowe rozwiązania, jak i projekty HEV (napęd hybrydowy) i EV (napęd elektryczny). Centralne miejsce pośród prezentacji wielu innych układów przeniesienia napędu zajął częściowy przekrój systemu napędu jezdnego EV.
Oprócz łożysk kulkowych poprzecznych, obejmujących wersje szybkobieżne i izolowane elektrycznie, na wystawie prezentowane były także łożyska igiełkowe, walcowe i stożkowe w wersjach do 6. generacji – wszystkie wykorzystywane przez europejskich producentów samochodów OEM i ich kooperantów.
Komentarze (0)