Aby zapewnić uzyskanie optymalnych udziałów rynkowych, spółka NSK opracowała uporządkowaną strategię wejścia na niezależny rynek części samochodowych.
Firma jest przekonana, że istnieją dobre prognozy wzrostu dla rynku IAM, zwłaszcza w przypadku łożysk kół. W przypadku Europy Zachodniej NSK skupi się początkowo na wiodących rynkach Niemiec i Francji, pomimo że są one mocno nasycone i charakteryzują się wysoko rozwiniętą konkurencją. Kolejną docelową lokalizacją jest Rosja, która jako rynek wschodzący charakteryzuje się odmienną dynamiką i bardzo dużym potencjałem ekspansji. Struktura popytu i sposób prowadzenia biznesu bardzo się różnią w Rosji, dając możliwości szybkiego wzrostu. Firma kieruje swoje zainteresowanie również w stronę rynków wschodzących, takich jak Turcja i Bliski Wschód.
– Intensywnie pracowaliśmy nad rozwojem wartościowych propozycji, grupując je w optymalne oferty o przystępnej cenie i jakości OE oraz starając się zapewnić niezawodność dostaw – mówi Paul Cranston, dyrektor ds. niezależnego rynku samochodowego w NSK Europe.
Strategia wzrostu firmy NSK na wtórnym rynku części samochodowych jest oparta na dwóch fundamentalnych wartościach: jakości produktów i usługach. W przypadku tego drugiego elementu dostępność produktów w odpowiednim czasie ma znaczenie krytyczne, dlatego przyszli partnerzy biznesowi spółki będą odgrywać główną rolę w rozwoju strategii dystrybucji. Dla firmy NSK kluczowe jest utrzymywanie zapasów dla swoich partnerów, tak aby mogli oni zbudować dobre relacje z warsztatami i stale zapewniać lokalne wsparcie.
Jürgen Ackermann, dyrektor generalny NSK Europe Ltd., przewiduje, że wejście NSK na rynek IAM pomoże firmie osiągnąć następny etap rozwoju.
– Istotne jest, aby nasza działalność osiągnęła kolejny etap rozwoju – mówi. – Rynek części zamiennych w ciągu ostatniej dekady doświadczył wyjątkowego wzrostu, dlatego dziś jest dobry czas, aby korzystać z naszej wiedzy eksperckiej i zasobów, odpowiadając na potrzeby rynku IAM.
W kategoriach krótkoterminowych głównym celem firmy w nadchodzących miesiącach będzie zwiększenie poziomu rozpoznawalności marki NSK w zakresie części zamiennych dla samochodów. Co więcej, w ciągu następnych 3-5 lat spółka chce dokonać skokowej zmiany na rynku i zbudować długoterminowe partnerstwo we wszystkich krajach, które leżą w gestii odpowiedzialności NSK Europe – od Władywostoku na dalekim wschodzie Rosji do Reykjaviku w Islandii.
Aby ułatwić ten proces, spółka uruchomiła specjalną stronę (www.nsk-autoaftermarket.com) dla klientów z rynku IAM, na której można znaleźć szczegółowe informacje o liniach produktowych i usługach firmy.
Komentarze (0)