Zakończyła się druga edycja konkursu, który wyłonił najlepszych doradców serwisowych sieci Bosch-Service.
W warsztatach sieci Bosch-Service do jakości obsługi klienta przywiązuje się niezwykle dużą wagę. Od pięciu lat trwa w nich program szkoleń nietechnicznych, na który składają się takie moduły, jak: obsługa klienta, rozmowa z trudnym klientem i reklamacje, marketing lokalny czy też analiza warsztatowa. Jednym z elementów strategii zapewniającej obsługę klienta na najwyższym poziomie jest organizowany przy współpracy Forum Rozwoju Menedżerów konkurs na najlepszego doradcę serwisowego sieci Bosch-Service. Pod koniec ubiegłego roku firma Bosch przeprowadziła drugą edycję tego trzyetapowego konkursu.
Finaliści i organizatorzy konkursu na najlepszego doradcę serwisowego sieci autoryzowanych warsztatów samochodowych Bosch-Service.
W pierwszym etapie, który miał formę internetowego testu, udział wzięło 82 doradców. Etap drugi, do którego zakwalifikowały się 63 osoby, odbywał się w tym samym czasie w trzech miastach - Warszawie, Poznaniu i Krakowie. Polegał on na rozwiązaniu testów poszerzonych o zadania praktyczne: przeprowadzenie telefonicznej rozmowy z klientem czy posługiwanie się katalogiem części zamiennych Bosch. Do etapu trzeciego zakwalifikowały się po 2 najlepsze osoby z każdego z regionów oraz dodatkowo 6 osób, które uzyskały największą liczbę punktów w drugim etapie. Wszyscy spotkali się w Warszawie, gdzie na uczestników czekały trudne zadania praktyczne w warunkach naśladujących ich prawdziwą, codzienną pracę. Wśród finałowych zadań znalazło się m.in. poprawne wystawianie zlecenia i faktury, wydanie klientowi samochodu po naprawie i omówienie wszystkich wykonanych usług, korzystanie z systemu wyszukiwania części zamiennych i strony serwisowej www.bosch-service.pl oraz rozmowa reklamacyjna z klientem.
Najlepsi doradcy serwisowi 2007: I miejsce - Marcin Zenowicz z bytomskiego BCS Rożeń, II miejsce – Katarzyna Ciosińska z gdańskiego BDC Pezal, III miejsce – Maciej Ugarenko z warszawskiego BCS Gajewski.
Pierwsze miejsce w tegorocznym konkursie zajął Marcin Zenowicz z bytomskiego BCS Rożeń, drugie miejsce – Katarzyna Ciosińska z gdańskiego BDC Pezal, a trzecie – Maciej Ugarenko z warszawskiego BCS Gajewski (zwycięzca zeszłorocznej edycji konkursu). Nagrodą dla trójki laureatów jest wyjazd do Centrum Rozwoju Układów Hamulcowych Boscha w Abstatt i do należącej do koncernu największej w Europie odlewni tarcz hamulcowych Buderus oraz na tor testowy w Boxbergu. Zwycięzcy otrzymali również nagrody rzeczowe – elektronarzędzia i sprzęt gospodarstwa domowego marki Bosch. Kolejna edycja konkursu odbędzie się jesienią 2008 roku.
Bosch-Service w Polsce to sieć ponad 300 warsztatów świadczących kompleksowe usługi w zakresie mechaniki, diagnostyki i elektroniki pojazdów. Około 30 z nich specjalizuje się w naprawach silników Diesla, w tym systemów wtryskowych na stołach probierczych. Aby uzyskać tytuł warsztatu autoryzowanego i posługiwać się logo Bosch, warsztaty muszą spełniać rygorystyczne wymagania zawarte w standardach jakości Bosch, być wyposażone w sprzęt diagnostyczny oraz oferować znane z wysokiej jakości produkty Boscha. Jest to obecnie największa na świecie markowa sieć naprawy samochodów, której dewizą jest oferować usługi jakością dorównujące ASO, jednak na znacznie korzystniejszych warunkach dla klienta.
Więcej informacji: www.bosch-service.pl
Rozsądne ceny usług i dobrze wykonana naprawa to dziś zbyt mało, by warsztat poradził sobie na coraz ciaśniejszym i wymagającym rynku napraw samochodowych. W renomowanych warsztatach - a tylko takie mogą dysponować drogim profesjonalnym sprzętem do diagnostyki i napraw - coraz ważniejsza staje się rola doradcy serwisowego. To jego profesjonalizm i tzw. miękkie umiejętności związane z obsługą klienta, zadecydują o rynkowym sukcesie. Dlatego Bosch podejmuje szereg działań, których celem jest rozwijanie takich umiejętności wśród pracowników sieci Bosch-Service - inwestujemy w nietechniczne szkolenia, organizujemy również motywacyjny konkurs na najlepszego doradcę. To właśnie od doradcy zależy przecież terminowość i jakość wykonywanych usług, to on jest wizytówką serwisu w oczach klienta i najczęściej jest jedyną osobą, która się z nim kontaktuje. Można więc śmiało powiedzieć, że sukces rynkowy danego warsztatu w dużej mierze zależy od profesjonalizmu tej osoby.
Rober Dzierżanowski, kierownik sieci Bosch Car Service
Komentarze (0)