W jej ofercie znajdują się części nie tylko dla europejskich, japońskich i koreańskich samochodów osobowych, a także dla samochodów ciężarowych, maszyn rolniczych, budowlanych i pojazdów przemysłowych w zakresie przegubów kulistych, wahaczy, silentblocków, końcówek, drążków kierowniczych i innych części zawieszenia i układu kierowniczego. Grupa OCAP International Srl dostarcza części, w tym także na pierwszy montaż, dla tak prestiżowych marek, jak: Alfa Romeo, Maserati, Lamborghini, Renault, Bentley, Lotus, Pagani (osobowe i sportowe), Daf, Iveco, MAN, Mercedes, Scania, Volvo (ciężarowe), Massey Ferguson, Landini, Dana group, Case New Holland, John Deer (maszyny przemysłowe i rolnicze), Bredamenarinbus, Iveco, Mercedes, Setra (autobusy). Firma Lamborghini przedstawiła na targach Motorshow (Genewa 2011) następcę Murciélago – nowy flagowy okręt Aventador. Dzięki dwunastocylindrowemu silnikowi o mocy 515 kW/700 KM i lekkiej konstrukcji podwozia, ostre jak brzytwa Lamborghini błyskawicznie osiąga niesamowite prędkości (Vmax 350km/h). Jednak najważniejszą cechą najnowszego i najpotężniejszego supersportowego samochodu w historii, z logo byka, jest konstrukcja nowego zawieszenia. We współpracy z grupą OCAP International Srl, po raz pierwszy do seryjnej produkcji wprowadzono innowacyjną i wysoko zaawansowaną koncepcję zawieszenia zainspirowaną rozwiązaniami z Formuły 1. Złożenie: sprężyna/tłumik drgań nie są zamocowane bezpośrednio do koła, ale pozostają oddzielone od siebie, umieszczone poprzecznie do szkieletu nadwozia: pod przednią szybą z przodu i blisko silnika z tyłu. Sztywne połączenie z podwoziem poprawia precyzyjną i natychmiastową reakcją sprężyn i tłumików drgań. Zawieszenie zapewnia idealny balans i boczną stabilność – to gwarantuje pełne bezpieczeństwo nawet na najwyższych prędkościach. Amortyzatory na przedniej osi są wyposażone w hydrauliczny system podnoszenia (po naciśnięciu przycisku). Pozwala to na podniesienie pojazdu o 40 milimetrów, ułatwiając zdolność pokonywania drobnych przeszkód.
Technologia aluminium i włókna węglowego
Aluminium i włókna węglowe są najważniejszymi i jednocześnie lekkimi materiałami zastosowanymi do budowy podwozia. Cały system zawieszenia, w tym górne i dolne wahacze, zwrotnica koła i ramiona pośredniczące są wykonane z kutego stopu aluminium. Tarcze hamulcowe wykonane zostały z lekkiego i bardzo wytrzymałego ceramiczno-węglowego materiału kompozytowego, a ich wielkość zapewnia wysoką skuteczność hamowania. Na przedniej osi, wentylowane tarcze mają średnicę ponad 400 mm i współpracują z sześciotłoczkowymi zaciskami hamulcowymi. Na tylnej osi zastosowano tarcze o średnicy 380 mm w połączeniu z czterotłoczkowymi zaciskami hamulcowymi. Hamulec postojowy w nowym topowym modelu Lamborghini jest sterowany elektrycznie.
Układ kierowniczy stanowi wrażliwe połączenie pomiędzy kierowcą a samochodem
Hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego w Lamborghini stanowi bardzo wrażliwe połączenie pomiędzy kierowcą i autem. Umożliwia zachowanie idealnego toru jazdy przy pokonywaniu zakrętów. Aventadora osadzono na 19-calowych kołach z oponami o niskim profilu 255/35 z przodu i 20-calowymi felgami z oponami 335/30 z tyłu. Przekładnia kierownicza przewiduje 3 różne charakterystyki zarządzane przez wybrane tryby jazdy.
Komentarze (0)