1. Rozmieszczenie elementów dwuobwodowego układu hamulcowego sterowanego hydraulicznie (ze wspomaganiem) w samochodzie osobowym (źródło: FTE automotive)
W pierwszych dwóch częściach cyklu przedstawiono rodzaje i zadania układów hamulcowych pojazdów, ich strukturę (sterowanie hydrauliczne, pneumatyczne i elektropneumatyczne) oraz stawiane im wymagania prawne. W tej części opisane zostaną metody diagnozowania układów hamulcowych uruchamianych hydraulicznie.
Układ hamulcowy to zespół mechanizmów umożliwiających zmniejszanie prędkości jazdy i zatrzymanie pojazdu. Składa się on z dwóch grup zespołów: mechanizmów hamulcowych i sterujących hamulcami (uruchamiających hamulce).
Mechanizmy hamulcowe są bezpośrednio związane z kołami jezdnymi i służą do wytworzenia momentu tarcia. Pod względem konstrukcyjnym dzieli się je na: szczękowo-bębnowe, tarczowe i taśmowe.
Zadaniem mechanizmu sterującego hamulcami jest przenoszenie i zwiększenie siły nacisku z pedału hamulca lub dźwigni (przy uruchamianiu ręcznym) do mechanizmu hamulcowego....
Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.
Komentarze (0)