Filtry kabinowe to istotny element układu wentylacji i klimatyzacji wnętrza pojazdu. Nie tylko zapewniają odpowiedni obieg powietrza w kabinie i zapobiegają parowaniu szyb, ale przede wszystkim oczyszczają wpływające do kabiny powietrze w niemalże 100%, chroniąc pasażerów od pyłków roślinnych oraz od pyłu, brudu i cząsteczek gazów spalinowych.
Ponieważ filtry kabinowe w dużym stopniu decydują o bezpieczeństwie podróżnych – nie tylko alergików – zarówno eksperci motoryzacyjni, jak i pracownicy służby zdrowia zalecają ich wymianę co 15 000 km, nie rzadziej jednak niż raz do roku. Najlepszym okresem na wymianę filtra kabinowego jest wiosna.
Przy wymianie filtrów należy zwrócić uwagę na ich oryginalną jakość. Filtry kabinowe micronAir z Corteco są przystosowane do konkretnych modeli pojazdów i instalowane w prawie 2/3 wszystkich nowych pojazdów na całym świecie. Corteco, jako członek Grupy Freudenberg, ma wyłączny dostęp do oryginalnych filtrów kabinowych micronAir, które zostały opracowane i wyprodukowane na oryginalnym sprzęcie i zgodnie ze specyfikacją producenta. Znaczące i istotne dla bezpieczeństwa różnice między filtrami kabinowymi micronAir oraz ich imitacjami (fot. 1) zostały ujawnione w ostatnich badaniach filtrów do BMW serii 5.
Wydajność filtra, tj. ilość cząstek, które faktycznie zostały zatrzymane przez filtr kabinowy, jest w przypadku micronAir od 200 do 700% wyższa niż innych filtrów, bez spadku efektywności. Dla cząstek stałych o wielkości ok. 2,5 μm wydajność innych filtrów osiąga od 62 do 65%. Oznacza to, że pozwalają przeniknąć prawie dwa razy większej ilości cząsteczek materii do kabiny i w związku z tym nie stanowią dostatecznej ochrony.
Szczegółowe badania ujawniły, z czego wynikają tak duże różnice. Oryginalny kabinowy filtr powietrza micronAir z Corteco ma 48 fałd, podczas gdy imitacje jedynie np. 32, co powoduje nieuniknione zmniejszenie aktywnej powierzchni. Nieregularne fałdy, nieprecyzyjne zakończenia i nierównomiernie rozprowadzony klej dodatkowo ograniczają wydajność nieoryginalnych filtrów.
Innym faktem jest, że zarówno filtr cząsteczek stałych, jak i z węglem aktywnym Corteco zawiera wielowarstwowe medium filtrujące. Włóknina filtracyjna w połączeniu z filtrem wstępnym i warstwą podkładu gwarantują wysoką skuteczność i wydajność. To sprawia, że filtry kabinowe micronAir są wyjątkowo wytrzymałe, bardziej odporne na wilgoć, stabilniejsze wymiarowo niż tradycyjne filtry, nawet papierowe. Zapewniają niezmiennie wysoki poziom wydajności na całej powierzchni (fot. 2) i zapobiegają znanemu „efektowi zebry”, co wyraźnie wskazuje na złe wyniki imitacji.
Corteco jest dostawcą filtrów kabinowych micronAir opracowanych dla poszczególnych typów pojazdów w jakości oryginału dla niezależnych warsztatów. Oznacza to, że wymiana filtrów nie stwarza żadnych problemów. Pasują idealnie, a ich zainstalowanie jest łatwe i szybkie. Czołowa pozycja Grupy Freudenberg na rynku części oryginalnych rzutuje na szeroką ofertę Corteco, obejmującą 880 filtrów, co pokrywa ponad 96% europejskiego parku pojazdów.
Komentarze (0)