Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Od A do Z z Autorobotem

Nowość dla warsztatów blacharskich! Podnośnik/rama naprawcza Autorobot B15

Powodem dla produkcji Autorobota B15 było stworzenie ramy naprawczej, która wyszłaby naprzeciw wymaganiom zachodnich warsztatów blacharskich o wysokim poziomie kosztów. Warsztaty te naprawiają ogromną ilość małych i średnich uszkodzeń, wymagających mnóstwa części wymiennych. Autorobot B15 został opracowany w celu maksymalnego zmniejszenia kosztów robocizny, to jest jego celem. Firma Autorobot Finland Oy chciała wyprodukować maszynę, która może być stosowana na prawie każdym etapie czynności naprawczych w warsztacie blacharskim, z wyłączeniem lakierni.




Autorobot B15 funkcjonuje jako podnośnik samochodowy przez podniesienie pojazdu za koła lub na ramionach do montażu samochodu bez szczęk. Dodatkowo pracuje jako kompletna 10-tonowa rama naprawcza jak Autorobot XLS. Na poniższych rysunkach pokazano technikę szybkiego montażu na ramę naprawczą Autorobot B15. Teraz pojazd jest zamocowany w szczękach progowych. Pojazd może być łatwo zdjęty ze szczęk progowych po obniżeniu ramy naprawczej. Rama może być zamieniona na podnośnik, który podniesie pojazd na kołach po zamianie szczęk progowych na ramiona do montażu samochodu bez szczęk progowych. Funkcje Autorobota B15 są kontrolowane ze stolika operatora lub za pomocą pilota podłączonego do stolika za pomocą przewodu. Zastosowanie pilota czyni naprawę samochodu łatwiejszą, np. gdy pojazd jest opuszczany na szczęki progowe. Szybkość podnoszenia Autorobota B15 jest identyczna w porównaniu do standardowych podnośników samochodowych.












W czasie gdy rama jest ustawiona na najwyższej pozycji, można łatwo pracować pod samochodem, np. w czasie pomiaru pojazdu, sprawdzania uszkodzenia i montażu/demontażu części zamiennych. Autorobot B15 zawiera te same wieże naciągające, które już były opatentowane kilka lat wcześniej. Jest to ta sama wieża, którą zawiera też Autorobot XLS. To oznacza, że warsztaty, które zainwestowały już w ramę XLS, mogą kupić Autorobota B15 bez wieży naciągającej i nadal mogą cieszyć się techniką B15. Należy podkreślić, że w bardzo poważnej naprawie powypadkowej, gdzie są potrzebne 2 wieże naciągające, z boku Autorobota B15 można zastosować wieżę naciągającą z Autorobota B20. Dlatego też rekomendujemy obie maszyny Autorobot B20 i B15 do większych warsztatów blacharskich. Z obiema tymi maszynami współpracuje wiele innych przydatnych akcesoriów firmy Autorobot. Technologia Autorobot B15 posiada patent.

Dane techniczne Autorobota B15:
Wysokość podnoszenia 1,5 m
Czas podnoszenia 31 s
Udźwig 3000 kg
Napęd elektrohydrauliczny
Sterowanie pilotem przewodowym
380 V + sprężone powietrze

Podniesienie jednego, dwóch, trzech lub wszystkich czterech kół w celu swobodnego dostępu w czasie naprawy układu hamulcowego itp.

Wieża naciągająca pozostaje dołączona do ramy naprawczej podczas montażu pojazdu na ramę lub jego demontażu z ramy.

Jan Sobański
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony