Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Od A do Z z Autorobotem

Autorobot B15 – oszczędność czasu w podnoszeniu i naciąganiu karoserii

Autorobot B15 jest opatentowaną kombinacją ramy naprawczej i podnośnika – stworzoną, aby sprostać wymaganiom warsztatów blacharskich.


Pełnowymiarowa rama o sile naciągu 10 ton zapewnia doskonałą wydajność zarówno przy małych, jak i wymagających pracach blacharskich. Autorobot B15 ma bardzo szeroki zakres funkcji. Jest opatentowaną rampą najazdową, co umożliwia pracę jako podnośnik wykorzystywany do różnych napraw, takich jak analiza zniszczenia, prostowanie, pomiary i demontaż części zamiennych, oraz prace serwisowe.



Doskonała funkcjonalność jest gwarantowana przez opatentowany system mocowania pojazdów, gdzie pojazd może być opuszczany na szczęki progowe przy pomocy hydrauliki B15. Minimalny czas montażu pojazdu pozwala także użyć B15 do prostowania małych zniszczeń, których warsztaty blacharskie naprawiają najwięcej. Autorobot B15 jest sterowany pilotem, co przyspiesza prostowanie samochodów osobowych, vanów i samochodów terenowych, a także ułatwia pracę. Mechaniczny i elektroniczny system pomiarowy Autorobota współpracuje z B15.



Autorobot B15 posiada długie najazdy, co ułatwia wstawianie samochodu na ramę. Używając szczęk progowych czas montażu pojazdu jest zminimalizowany, sprawiając że B15 jest najszybszy na rynku.



Uniwersalna, opatentowana wieża naciągająca skraca czas napraw blacharskich. Dostosowanie właściwego kierunku kąta naciągu zajmuje zaledwie kilka sekund. Naciągi prosto w górę są dokonywane z łatwością dzięki teleskopowej górnej belce, która może być ustawiona w trzech pozycjach (A, B, C).



Wyposażony w naciąg o sile 10 ton Autorobot B15 jest także odpowiedni do poważnych napraw. Promień obrotu wieży naciągającej wynosi 2000, a używanie szybkiej blokady umożliwia obrót wieży ze wszystkich stron pojazdu niewiarygodnie szybko.



Autorobot B15 wykorzystuje moduły naciągające z maszyny XLS, które są doskonale rozpoznawane w przemyśle naciągu karoserii samochodowych. Wszystkie systemu pomiarowe i zestawy do podpierania także współpracują z ramą B15.



Do pomiarów podwozia i nadwozia wykorzystać można na przykład nowoczesny i bezprzewodowy cyrkiel EzCalipre, dzięki któremu można porównać pomiar karoserii przed i po naprawie. Na zdjęciu pokazano pomiar symetryczny kąta położenia koła, porównywany między lewą i prawą stroną.



Wszystkie nowe części samochodu mogą być poprawnie ustawione w przedniej części pojazdu za pomocą wielofunkcyjnego zestawu do podparcia karoserii. Trójwymiarowe urządzenie pomiarowe zapewnia naprawę najwyższej jakości.



Zestaw do podparcia karoserii podtrzymuje nową część pojazdu we właściwej pozycji w czasie naciągu karoserii. Jak pokazano na zdjęciu, nowe zakończenie podłużnicy jest podtrzymane na danym miejscu w czasie prostowania karoserii, a także później w czasie zgrzewania nadwozia.

Jan Sobański
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony