Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Od A do Z z Autorobotem
Autorobot® B20 „Złoty”

Następna generacja ramy naprawczej, która zapewnia nowe techniki napraw powypadkowych współczesnych samochodów.

Zalety B20:
- Szybsza.
- Nowocześniejsza.
- Mocniejsza.
- Superszybkie mocowanie pojazdu za pomocą opatentowanych mocowań podwozia. Mocowania te mogą być przesuwane hydraulicznie, wzdłuż długości pojazdu.
- Nowe, szybkie zamocowanie do małego uszkodzenia (dla pojazdów bez rantu na szczęki progowe).
- Efektywne, wszechstronne możliwości pracy przy pomocy wieży naciągającej nowej generacji (szybkie prostowanie karoserii z połączeniem hydraulicznego pchania/naciągu).
- Jednakowa siła naciągu 10 ton na całej długości wieży naciągającej. Łatwość naprawy wzmocnionej konstrukcji karoserii.
- Hydraulicznie przedłużana rama naprawcza (optymalna długość dla krótkich i długich pojazdów).
- Wysoki podnośnik ułatwia prostowanie karoserii (idealna wysokość dla wszystkich etapów naprawy).
- Zestawy B20 pasują do naprawy samochodów osobowych, dostawczych, terenowych.
- Mechaniczne lub elektroniczne trójwymiarowe urządzenie pomiarowe służące do pomiaru karoserii pojazdu.
Autorobot B20 jest arcydziełem ekipy ludzi, którzy mają długoletnie doświadczenie w profesjonalnych naprawach karoserii powypadkowych. Rama naprawcza B20 pracuje z siłownikiem podwójnego działania. Ta technika zapewnia superszybkie zamocowanie pojazdu i ustawienie długości ramy w zależności od aktualnej długości naprawianego pojazdu. Przy zastosowaniu nowej wieży naprawczej Autorobota B20 czynności naprawcze są znacznie bardziej efektywne niż wcześniej. Wieża B20 posiada siłownik podwójnego działania. Ta technika umożliwia wszystkie naciągi i pchania, które są konieczne w czasie prostowania karoserii, jak również kombinacje naciąg/pchanie. Kombinacje takie pomagają kontrolować prostowanie i pchanie, przez co siła naciągu działa tylko w uszkodzonym obszarze.
- Siła podnoszenia 4 t.
- Wysokość podnoszenia 1,6 m.
- Maksymalna długość pojazdu 6,5 m.
- Szybki system mocowania pojazdu skraca do minimum czas mocowania pojazdów, które wymagają drobnych napraw.


Na zdjęciu pokazano zestaw Autorobot B20 “Złoty” z mocowaniem Starblok do podwozia samochodu pick-up.

Technika naprawcza zestawu Autorobot B20 nie może być porównywana z jakąkolwiek inną ramą naprawczą dostępną na rynku. Za pomocą tej maszyny można dokonać zarówno mniejszych, jak i bardziej skomplikowanych napraw – z prędkością wcześniej niespotykaną. Kilka przykładów na dowód powyższego:

Zmiana poziomego kąta naciągu wieży w przypadku:
- naciągu: 45° ~ 4 s,
- pchania: 180° ~10 s.
Montaż poziomej belki w celu wyprostowania bocznej części karoserii, na przykład słupka B ~ 5 s.
Przełożenie łańcucha do górnego kółka w celu wykonania naciągu w górę (rama naprawcza jest ustawiona w najniższej pozycji) ~ 20 s.

Ramię podpierające założone na wieżę naciągająco-pchającą, może przykładowo zapewnić wsparcie nad zawieszeniem koła w czasie prostowania karoserii. Naciąg przedniej podłużnicy odbywa się przy zastosowaniu kółka ciągnącego w belce, założonej na wieżę.

Nowa generacja techniki prostowania karoserii sprawia, że naciąg i pchanie odbywają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki wielu możliwościom naprawczym Autorobota B20, można łatwo naprawić wzmocnione elementy konstrukcji pojazdu.

1. Rama naprawcza hydraulicznie przedłuża się pod pojazdem wzdłuż jego długości. Dzięki temu zestaw mocujący można założyć w odpowiedniej pozycji. Ta sama hydraulika kontroluje wspornik mocowania podwozia, zapewniając bezpieczne zamocowanie pojazdu podczas bardzo silnych naciągów.

2. Przy najazdach zastosowano kółka. Dzięki temu można je łatwo przemieścić pod ścianę warsztatu lub do innej ramy naprawczej.

3. Belki służące do mocowania tylnej części podwozia są ustawiane hydraulicznie w zależności od długości pojazdu.

Jan Sobański






B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony