Warsztaty prowadzą studenci z piętnastu działających przy Politechnikach w Warszawie i we Wrocławiu kół naukowych. Podczas przygotowanych przez Koło Naukowe Robotyków zajęć gimnazjaliści nie tylko dowiadują się jak działa robot, ale i sami próbują go skonstruować. Z kolei studenci z Koła Naukowego Konstruktor opowiadają m.in. o maszynie Rube Goldberga: jak ją zaprojektować i do jakich celów może być wykorzystywana.
Odpowiedzi na takie pytania, jak: na czym polega tworzenie oprogramowania do inteligentnych budynków?; jak roboty widzą świat?; co to jest polaryzacja i jak działa spektroskop? – poznają uczestnicy warsztatów w Warszawie. We Wrocławiu gimnazjaliści biorą udział m.in. w warsztatach poświęconych projektowaniu samochodów, podczas których dokonują pomiarów zużycia paliwa i regulacji pracy silnika. W obu miastach, podczas zaplanowanych na czerwiec uroczystych gal, jury wyłoni zwycięzców konkursu na wynalazek. Dla autorów najciekawszych projektów, ich opiekunów oraz szkół organizatorzy przewidzieli atrakcyjne nagrody rzeczowe.
– trwa „Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha”. Nauki ścisłe wcale nie muszą być nudne – przekonywani są gimnazjaliści, którzy biorą udział w cyklu warsztatów kreatywnych. Zorganizowane w ramach II edycji projektu edukacyjnego „Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha” zajęcia rozpoczęły się 20 lutego, a potrwają do 26 kwietnia br.
Komentarze (0)