W poprzednich wydaniach przedstawiliśmy Państwu CBR BIO, czyli elektroniczny program do obsługi gospodarki odpadami. W tym numerze kontynuujemy temat, analizując go bardziej szczegółowo.
CBR BIO powstał po to, aby usprawnić komunikację między klientem Bio Service oraz operatorem logistycznym, w tym przypadku firmą odbierającą odpady. Dzięki programowi nastąpiły automatyzacja tworzenia zgłoszeń oraz ujednolicenie ich składania. Po wprowadzeniu zgłoszenia klient otrzyma numer zgłoszenia. Przy każdej zmianie statusu zamówienia zmieni się jego nazwa na odpowiednio – zgłoszenie utworzone, nowe, oczekujące na potwierdzenie, przyjęte, zrealizowane oraz odrzucone. Program umożliwia zawarcie różnych usług w jednym miejscu, bez konieczności logowania się do innych aplikacji. Takie rozwiązanie zostało stworzone w celu uproszczenia procesu odbioru odpadów, a także szybkiej realizacji otrzymanych zgłoszeń.
Klient, który już korzysta z IC Katalogu Online i ma podpisaną umowę w Bio Service, będzie miał automatyczny dostęp do CBR BIO. Osoba, która nie korzysta z IC Katalogu Online, będzie miała dostęp do Bio Service przez link na stronie www.bio-service.pl (zakładka CBR BIO) lub bezpośrednio po wejściu na stronę programu www.cbr.intercars.eu. W tym wypadku login i hasło otrzyma indywidualnie (fot. 1).
Po zalogowaniu się do programu CBR BIO klient tworzy zgłoszenie, aby zamówić usługę odebrania odpadów z warsztatu. Wybiera kody odpadów, tak jak indeksy w IC Katalogu Online. Każdy z nich jest opisany, dzięki czemu wiadomo, czego dotyczy (kody odpadów odpowiadają kodom na pojemnikach, które znajdują się w warsztacie klienta) (fot. 2).
W oknie ilość/kilogramy klient wpisuje orientacyjną wagę danego kodu, który jest do odebrania. Koszt utylizacji za podaną ilość oddawanego odpadu uzupełniany jest automatycznie. Taką czynność powtarzamy tyle razy, ile mamy do oddania odpadów według tabeli kodów odpadów (fot. 3).
Jeżeli odpadem jest olej przepracowany, złom akumulatorowy, złom metalowy, można negocjować cenę za odbiór z operatorem logistycznym. Do tego celu wydzielona jest specjalna opcja komunikacji klienta z operatorem (fot. 4).
System automatycznie podlicza koszty odbioru odpadów. Jeśli na zgłoszeniu są odpady podlegające zapłacie i odsprzedaży, system przelicza dane i podaje różnicę, która w zależności od tego, czego jest więcej, pokazuje kwotę, jaką trzeba będzie zapłacić albo jaką otrzyma się od operatora. Ma to miejsce na przykład w przypadku, kiedy klient sprzedaje operatorowi przepracowany olej.
Jeżeli zostały wprowadzone wszystkie kody, które warsztat chce, aby zostały odebrane, akceptujemy zgłoszenie przez kliknięcie przycisku ZGŁOŚ. Automatycznie przekierowywane jest ono do operatora logistycznego, nadawane są mu numer i status. Zgłoszenie jest zapisywane w archiwum.
Zgłoszenie pojawia się u operatora, który podejmuje je i odpowiada klientowi, podając termin, w którym przyjedzie odebrać odpad. Oczywiście wszystkie dokumenty oraz informacje dotyczące zabieranych odpadów będą archiwizowane w formie elektronicznej i widoczne dla obu stron (fot. 5).
W programie CBR BIO przewiduje się również wprowadzenie innych usług, m.in. zamówienie audytu energetycznego oraz porady prawnej w zakresie gospodarki odpadami. Więcej informacji dostępnych jest na nowej stronie Bio Service – www.bio-service.pl, która zawiera wiadomości na temat zbiórki zużytych akumulatorów, przepracowanego oleju oraz pozostałych oferowanych usług.
Komentarze (0)