Części i regeneracja

ponad rok temu  18.11.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Oferta Ferodo w Inter Cars

Inter Cars od niedawna posiada w ofercie regenerowane zaciski hamulcowe marki Ferodo do samochodów osobowych i dostawczych. Jest również jedynym w Polsce dystrybutorem kompletu układu hamulcowego: tarcz, klocków i zacisków hamulcowych marki Ferodo.

Układ hamulcowy jest jednym z najważniejszych układów w samochodzie. Dbanie o jego stan wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo kierowcy, pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego.
Fabrycznie regenerowane zaciski hamulcowe Ferodo to kompletne, gotowe do montażu elementy w przystępnych cenach. Każdy produkt objęty jest 24-miesięczną gwarancją, liczoną od daty zakupu.

Jak działają hamulce tarczowe?
Zasada działania hamulców tarczowych jest bardzo prosta. Tarcza stanowi element czynny, ponieważ obraca się wraz z kołem. Przymocowana jest do piasty koła na sztywno. Elementem biernym są klocki hamulcowe znajdujące się w zacisku. Zacisk z klockami przymocowany jest na stałe do zwrotnicy koła. Klocki to element cierny, znajdują się po obu stronach tarczy i mogą poruszać się w kierunku prostopadłym do niej. Naciskając pedał hamulca, powodujemy wysuwanie się tłoczka hamulcowego, który dopycha klocki do tarczy. W wyniku tarcia elementów energia kinetyczna samochodu zamieniana jest na energię cieplną.

Najczęstsze usterki hamulców tarczowych
Tarcze i klocki hamulcowe poza normalnym zużyciem często ulegają awariom. Część z nich jest odczuwalna podczas jazdy, natomiast niektóre mogą nie być wyczuwalne od razu. Drgania kierownicy i pulsowanie pedału hamulca są szczególnie odczuwalne przy hamowaniu z większych prędkości. Może to być spowodowane biciem osiowym tarcz hamulcowych.
Do deformacji tarczy może dojść na przykład, gdy po gwałtownym hamowaniu wjedziemy w kałużę, ochlapując tarczę wodą. Padając na nagrzaną tarczę hamulcową, powoduje ona jej nierównomierne stygnięcie, co w rezultacie może powodować zmianę struktury materiału, a w konsekwencji wpłynąć na deformację tarczy.
Do powodów powstawania bicia tarcz można także zaliczyć zbyt duży luz na łożysku, niewyważenie koła, nieprawidłową pracę zacisku lub nieprawidłowy montaż. Istotne jest ponadto dokręcenie koła zgodne ze sztuką, ponieważ to właśnie za pośrednictwem śrub koła tarcza hamulcowa przymocowana jest do piasty. Prawidłowe dokręcenie zapewnia jedynie klucz dynamometryczny. Jeśli w trakcie tego procesu nie zostanie zachowana właściwa kolejność lub moment dokręcania śrub koła będzie za duży, może dojść do odkształcenia płaszczyzny styku tarczy hamulcowej i piasty koła. Jest to częstą przyczyną powstawania drgań wyczuwalnych bezpośrednio po montażu, po naciśnięciu pedału hamulca podczas jazdy. W skrajnym przypadku może dojść do pęknięcia części mocującej tarczy hamulcowej. Najczęściej pęka ona w wyniku przegrzania. Podczas gwałtownego hamowania z dużej prędkości lub długotrwałego używania hamulców przy stromych zjazdach w strefie współpracy tarczy z klockami hamulcowymi występują wysokie temperatury, natomiast w miejscach, w których tarcza hamulcowa nie współpracuje z klockami hamulcowymi, temperatury są znacznie niższe. Pojawiający się na części roboczej tarczy hamulcowej niebieskawy nalot (warstwa utlenionego materiału tarczy) to dowód, że została przegrzana.
Zużyte klocki znacząco pogarszają skuteczność układu hamulcowego. Wskutek całkowitego starcia materiału ciernego klocków podczas hamowania może to spowodować zniszczenie powierzchni roboczej tarczy hamulcowej.
Wielokrotne gwałtowne hamowanie może również doprowadzić do przegrzania klocka. Prowadzi to do częściowego wypalenia substancji wiążącej jego materiał cierny – żywic fenolowych. Przegrzanie może wywołać również uszkodzony zacisk. Taki klocek może być blokowany w prowadnicach, szybciej się zużywa i często powoduje powstawanie uciążliwych pisków występujących przy delikatnym hamowaniu.
Ekologiczna i bezpieczna technologia Eco-friction, wprowadzona przez Ferodo, umożliwia produkcję klocków hamulcowych o niskiej lub zerowej zawartości miedzi, co pozwala ograniczyć zawartość metali ciężkich i emisję zanieczyszczeń.
Jeżeli w samochodzie występują objawy sugerujące uszkodzenie lub zużycie któregoś elementu układu hamulcowego, należy udać się do serwisu i dokonać oględzin ich stanu. Uszkodzenie takie może bowiem w krótkim czasie doprowadzić do kolejnych usterek, znacznie podnosząc koszty naprawy. Jednak to nie koszty są najważniejsze. Pamiętajmy, że od prawidłowego działania układu hamulcowego może zależeć bezpieczeństwo kierowcy, pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego.

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Oferta Ferodo w Inter Cars
Oferta Ferodo w Inter Cars

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony