Nowoczesne silniki wykorzystują układy doładowania przy jednoczesnym zmniejszeniu pojemności skokowej. Powoduje to zwiększenie obciążeń w trakcie ich pracy. Skutkiem tego jest wzrost tarcia, które może przyczynić się do spadku wydajności silnika nawet o 10%. Zapobiec temu zjawisku może odpowiedni olej – taki, który chroni jednostkę napędową poprzez ograniczenie tarcia.
Z myślą o tym opracowana została gama Castrol Edge z technologią Fluid Titanium. Dzięki niej olej jest w stanie zmodyfikować swoje właściwości oraz adaptować się do różnych prędkości i warunków pracy silnika. Staje się mocniejszy pod obciążeniem, co pozwala zachować dystans pomiędzy metalowymi elementami i tym samym zmniejszyć tarcie nawet o 20%. Gdy ciśnienie spada, olej wraca do stanu płynnego. Zdolność do modyfikacji swoich właściwości pozwala produktom z gamy Castrol Edge chronić silnik przez cały okres między wymianami oleju – nawet w przypadku ekstremalnych ciśnień.
Oleje o klasie lepkości 5W-30 są standardowo utrzymywane w ofercie warsztatów w Polsce. Takie produkty przystosowane są do pracy zarówno w wysokich, jak i niskich temperaturach, co ma znaczenie przy dużym zróżnicowaniu warunków atmosferycznych w ciągu roku.
Castrol Edge 5W-30 LL jest przeznaczony do silników benzynowych i Diesla, w których ich producenci zalecają stosowanie olejów o następujących specyfikacjach: ACEA C3, MB 229.31/229.51, VW 504 00/507 00, Porsche C30, BMW LL-04.
Komentarze (0)