Paliwa i oleje

ponad rok temu  07.09.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Olej przekładniowy do ręcznych skrzyń biegów w pojazdach Grupy PSA

Wysokiej jakości olej przekładniowy jest niezbędny do prawidłowego działania każdej skrzyni biegów. Chociaż jego wymiana kojarzona jest zwykle z automatyczną lub zautomatyzowaną skrzynią biegów, często jest również wymagana w skrzyniach manualnych. Nie inaczej jest w przypadku grupy PSA, która produkuje samochody z wydłużonym okresem wymiany oleju przekładniowego, dla których zalecanym produktem jest Total Transmission Gear 9 FE SAE 75W.

Olej w manualnej skrzyni biegów musi spełniać bardzo rygorystyczne i – paradoksalnie – sprzeczne wymagania. Podstawowym celem smarowania jest zmniejszenie tarcia między ruchomymi częściami, a tym samym – zmniejszenie strat energii i wydłużenie żywotności mechanizmu. Drugą ważną funkcją jest zapewnienie odpowiedniego tarcia między synchronizatorami. Synchronizator zapewnia wyrównanie prędkości obrotowej wału i kół zębatych skrzyni biegów w momencie zmiany biegu. Olej między elementami tego układu musi zapewniać odpowiednie tarcie, ale bez konieczności bezpośredniego kontaktu. Odbywa się to za pomocą specjalnych modyfikatorów tarcia, dodawanych do oleju i dopasowanych do materiału synchronizatorów (mosiądz, molibden, węgiel, żelazo lub brąz). Dlatego tylko niektóre rodzaje olejów mogą być stosowane do przekładni poszczególnych producentów.
Olej przekładniowy w ręcznej skrzyni biegów często ma stosunkowo komfortowe warunki pracy, dlatego odstępy między jego wymianami są dłuższe niż w przypadku oleju w silniku, nawet w automatycznych skrzyniach biegów. Olej przekładniowy nie wchodzi w kontakt z paliwem ani spalinami. Może jednak zawierać opiłki metalowe, zarówno z powodu zużycia przekładni i synchronizatorów, jak i błędów kierowcy, np. przez włączanie biegu bez użycia pedału sprzęgła. Większe opiłki są wychwytywane przez specjalny magnes, ale te mniejsze mogą nadal krążyć w układzie. Ponadto, podobnie jak olej silnikowy, olej przekładniowy podlega starzeniu (utlenianiu, zużyciu dodatków itp.), co powoduje zmianę jego lepkości. Z tego powodu jest to ciecz, którą należy regularnie wymieniać, nawet jeśli nie wszyscy producenci samochodów podają te informacje w swoich zaleceniach dotyczących planowej konserwacji.
Total Transmission Gear 9 FE SAE 75W to syntetyczny (FE) olej o niskiej lepkości przeznaczony do ręcznej skrzyni biegów, który poprawia jej sprawność w samochodach osobowych. Zaprojektowany zgodnie z koncepcją Total FE, zmniejsza zużycie paliwa i pomaga skrzyni biegów działać lepiej w niskich temperaturach.

Najważniejsze właściwości oleju Total Transmission Gear 9 FE SAE 75W to:

  • komfortowe załączanie biegów: Total Transmission Gear 9 FE SAE 75W umożliwia doskonałe włączanie biegów (możliwość zmiany biegów) z różnymi materiałami synchronizującymi, takimi jak mosiądz, molibden i aluminium;
  • oszczędność paliwa: Total Transmission Gear 9 FE SAE 75W ma doskonałe właściwości smarne zapewniające większą oszczędność paliwa w porównaniu z konwencjonalnym olejem przekładniowym;
  • ochrona i czystość: Total Transmission Gear 9 FE SAE 75W zapewnia skuteczną ochronę przed korozją elementów przekładni, a wyjątkowa stabilność na ścinanie pomaga zachować lepkość i wytrzymałość filmu olejowego w celu ochrony przed zużyciem w trudnych warunkach pracy;
  • wydłużone okresy wymiany oleju: Total Transmission Gear 9 FE SAE 75W ma doskonałą stabilność w wysokich temperaturach, co pozwala utrzymać czystość i prawidłowe działanie przekładni przez dłuższy czas. To sprawia, że możliwe są dłuższe okresy między wymianami oleju.

– Wraz z grupą PSA stworzyliśmy produkt, który spełnia wszystkie potrzeby manualnych skrzyń biegów i wydłuża okresy międzyprzeglądowe aż do 250 000 km. Zalecamy jednak skrócenie tego przedziału nawet o połowę, jeśli jeździmy w szczególnie trudnych warunkach i często zmieniamy biegi, np. podczas jazdy po mieście. Koszt wymiany oleju jest niewielki, ale czynność ta wykonywana regularnie z pewnością przedłuży żywotność każdej skrzyni biegów. Total Transmission Gear 9 FE SAE 75W ma doskonałą stabilność termiczną, odporność na ścinanie oraz właściwości przeciwpienne i przeciwkorozyjne, dzięki czemu możliwe są tak długie okresy bez wymiany. Charakterystyka tego produktu zwiększa także komfort jazdy, dzięki czemu przy prawidłowym użyciu pedału sprzęgła zmiana biegów jest praktycznie nieodczuwalna, niezależnie od warunków pracy – podsumowuje Andrzej Husiatyński, kierownik działu technicznego Total Polska.

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Total Transmission Gear 9 FE SAE 75W

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony