Marka należąca do Groupe PSA oczywiście nie zdradza nazwy firmy, która została zaproszona do współpracy przy produkcji olejów Eurorepar. Zapewnia natomiast, że to jeden z czołowych producentów na świecie. Efekt? Oleje odpowiadają na szerokie zapotrzebowanie rynku, ponieważ posiadają homologację Groupe PSA oraz aprobaty innych konstruktorów głównych światowych marek samochodowych.
Oleje Eurorepar mogą być stosowane w samochodach osobowych i lekkich dostawczych z silnikami benzynowymi i Diesla, z silnikami turbodoładowanymi i z wtryskiem bezpośrednim, z systemami redukcji emisji spalin i bez takich systemów oraz użytkowanych głównie w ruchu miejskim czy pozamiejskim. To produkty uniwersalne. Dostępne są oleje syntetyczne, półsyntetyczne, mineralne, w opakowaniach 1- i 5-litrowych lub beczkach 60- i 208-litrowych.
Nowość w ofercie
Jednym z najnowszych produktów jest olej silnikowy Protect C2 0W-30. To produkt kompatybilny z najnowszą generacją filtrów cząstek stałych FAP w silnikach wysokoprężnych, a także z katalizatorami stosowanymi w silnikach benzynowych.
Olej ten, jak przekonuje producent, cechują nieprzeciętne parametry i zdolność ochrony elementów silnika przed zużyciem wskutek tarcia. „Bardzo spójna struktura molekularna wpływa na zmniejszenie tarcia pomiędzy współpracującymi częściami. Jednorodny skład oleju pozwala na minimalną zawartość w nim tlenu i spowolnienie niekorzystnych zjawisk. Specyficzny skład dodatków utrzymuje cząsteczki w zawiesinie, dzięki czemu nie odkładają się one na elementach metalowych. Dobra stabilność termiczna i ograniczone utlenianie sprawiają, że olej szczególnie dobrze znosi pracę w wysokich temperaturach i przy mocno obciążonym silniku. Z kolei doskonałe właściwości w niskich temperaturach ułatwiają rozruch silnika, chroniąc w ten sposób sam silnik i osprzęt elektryczny. Niska zawartość siarki, fosforu i popiołów w oleju gwarantuje skuteczną pracę systemów i redukcję emisji spalin zarówno w pojazdach z silnikami benzynowymi, jak i wysokoprężnymi”, przekonuje producent w komunikacie prasowym.
Oleje do skrzyni biegów
Gama olejów do skrzyń biegów Eurorepar (MTF i ATF) została opracowana wspólnie z jednym z wiodących producentów olejów i uzupełnia linię olejów silnikowych. Gama ta spełnia wymogi parametrów jakościowych i certyfikatów PSA oraz specyfikacji zalecanych przez producentów pojazdów.
Olej do skrzyń biegów MTF 75W to następca oleju 75W-80, który może być stosowany w manualnych skrzyniach biegów zarówno w pojazdach nowych, jak i starszych. Dzięki bardzo dobrym właściwościom smarnym w znaczący sposób redukuje tarcie współpracujących elementów skrzyni, co ułatwia zmianę biegów, a jednocześnie lepiej niż poprzednik chroni elementy skrzyni przed zużyciem i wpływa na mniejsze zużycie paliwa. Olej MTF 75W spełnia wymogi standardu API GL-4. Ma lepszą o 31% lepkość kinematyczną w zakresie od 20°C do 80°C w porównaniu do oleju pierwszej generacji 75W-80. Ta lepsza lepkość przekłada się na redukcję zużycia paliwa o 0,45% dzięki obniżeniu tarcia współpracujących elementów skrzyni biegów.
W gamie olejów do skrzyń biegów znajduje się także olej ATF AL4/4HP20 (do automatycznych skrzyń biegów takich samochodów, jak: Citroën, Peugeot, DS i Renault), który jest skomponowany na bazie oleju konwencjonalnego i szeregu dodatków znacząco podnoszących jego współczynnik lepkości, właściwości antyoksydacyjne i odporność na spienianie. W efekcie tarcie elementów skrzyni biegów i związane z tym jej zużycie obniżają się.
Wyszukiwarka olejów silnikowych Eurorepar dostępna jest na www.eurorepar.com. Wystarczy podać markę, model i typ silnika.
Komentarze (0)