Neste Turbo LXE – wybór zawodowców
Fińskie oleje Neste Oils są opracowywane i sprawdzane w najtrudniejszych warunkach klimatycznych – w warunkach Północy. Opierając się na znajomości warunków północnych kompania Neste Oils prowadzi stałe opracowywanie i doskonalenie wyrobu, produkując coraz nowocześniejsze materiały smarowe. Jednym z osiągnięć Neste Oils są wydajne oleje najwyższej klasy Neste Turbo LXE, opracowane dla ciężkiego transportu ciężarowego i przeznaczone do długich odstępów między ich kolejną wymianą.
Do nowoczesnych silników – nowoczesny olej
We współczesnych silnikach do oleju trafia wiele sadzy, która bardzo zanieczyszcza silnik i powoduje jego przedwczesne zużycie.
Z każdym rokiem odstępy między wymianą oleju zwiększają się, a zużycie oleju zmniejsza się, w związku z tym w mniejszą ilość oleju będzie trafiać większa ilość sadzy. Właściwość oleju, która pozwala na rozłączanie i łączenie cząsteczek sadzy o objętości kilku mikronów, stała się najważniejszym wskaźnikiem oceny oleju. Jeżeli olej nie posiada takiej właściwości, sadza może go zagęścić wiele razy, co spowoduje, że nie będzie on mógł wykonywać swego głównego zadania – zmniejszania tarcia i zużycia.
NESTE TURBO LXE
Najlepszy olej do silników diesla
Neste Turbo LXE jest olejem nowego typu i odpowiada wszystkim klasyfikacjom wysokoprężnych olejów silnikowych (amerykańskiej API CL-4 i europejskiej ACEA E7). Te klasyfikacje wymagają od oleju wyjątkowej zdolności roboczej w potężnych silnikach Diesla przy długich odstępach między jego wymianą. Neste Turbo LXE odpowiada normom ekologicznych standardów Euro 3, Euro 4. Właściwość oleju Neste Turbo LXE, pozwalająca na łączenie sadzy, jest wielokrotnie większa niż u zwykłych olejów silnikowych. Nawet przy zawartości 4,5 proc. sadzy Neste Turbo LXE zachowuje ciekłość i wytrzymuje próbę zużywalności zgodnie z klasyfikacją API CH-4. Olej zachowuje właściwości smarowe, odporność na zużycie w trudnych warunkach użytkowania i przy długich odstępach między jego wymianą, zapobiega tworzeniu się nagaru w tłokach i zaworach i utrzymuje silnik w czystości. Neste Turbo LXE produkowany jest w trzech klasach lepkości –10W-40, 10W-30 i 15W-40. Opracowany do stosowania w szczególnie chłodnych warunkach Neste Turbo LXE 10W-40 posiada dobre właściwości smarowe. Dzięki dużej rozpiętości lepkości olej Turbo LXE10W-40 można stosować przez cały rok i tym sposobem uniknąć przechodzenia z letnich gatunków na zimowe.
Neste Turbo LXE 10W-40 spisuje się w zimnie lepiej niż Neste Turbo LXE 10W-30. Olej ten skutecznie smaruje przy silnych mrozach, a w upale, dzięki dużej rozpiętości lepkości, tworzy grubą olejową warstwę i doskonale chroni przed zużyciem. Poprzez swoją syntetyczność olej Neste Turbo LXE 10W-40 oszczędza od 1 do 2% więcej paliwa w porównaniu z olejami mineralnymi klasy SAE 15W-40 (jest to wynik z przeprowadzonych badań w Państwowym Technicznym Centrum Badawczym Finlandii). Neste Turbo LXE 10W-30 nadaje się szczególnie do maszyn specjalistycznych (traktorów, koparek i kołowych ładowarek).
Neste Turbo LXE 15W-40 jest polecany do wykorzystania zwykle w ciągu całego roku, ale pożądane by było w temperaturze nie niższej niż -200C.
NESTE TURBO LXE
Spełnia wymogi producentów samochodów
Neste Turbo LXE nadaje się prawie do wszystkich silników wysokoprężnych samochodów ciężarowych (Volvo, Scania, Renault, Sisu, IVECO, Kamaz i inne) i do różnych samochodów specjalistycznych. Jeżeli samochód lub pojazd specjalistyczny posiada silnik MB, DAF lub MAN, polecamy stosować olej Neste Turbo Super 10W-40. Czy ten olej nadaje się do określonego modelu można sprawdzić w instrukcji obsługi samochodu, porównując podane w niej wymogi w stosunku do olejów z klasyfikacjami Neste Turbo LXE. Uniwersalny olej Neste Turbo LXE można stosować także w starych silnikach. Chociaż ten olej został opracowany specjalnie dla potężnych nowoczesnych silników wysokoprężnych, nadaje się on także do silników minivanów, samochodów osobowych i starszych silników turbo. Ponieważ Neste Turbo LXE 15W-40 i 10W-40 odpowiadają wymogom klasyfikacji API SL i ACEA A3, to można je, w razie konieczności, stosować także w silnikach benzynowych.
API CF-4 48 tys. km
ACEA E7/CI-4 Neste Turbo LXE 81 tys. km
W asortymencie – oleje różnego przeznaczenia
Asortyment olejów do silników wysokoprężnych Neste obejmuje oleje mające bardzo długie odstępy między kolejnymi ich wymianami (Mercedes Benz, MAN, DAF, IVECO): syntetyczny Neste Turbo Super 10W-40 i w pełni syntetyczny Neste Turbo Super 5W-30, który stosuje się do silników wysokoprężnych, pracujących w warunkach chłodu (temperatura zastygania tego oleju wynosi -540C!), uniwersalny olej do maszyn rolniczych – Neste Farm Uniwersal 10W-30 i naturalnie oleje do starszych silników i normalnych warunków użytkowania. Nowość sezonu – specjalny olej NESTE TURBO E6 10W-40 Niedawno do asortymentu olejów do silników wysokoprężnych dołączył nowy produkt – Neste Turbo E6 10W-40. To bardzo wydajny syntetyczny olej specjalny, który jest polecany do wykorzystania tylko w silnikach wysokoprężnych. Olej Neste Turbo E6 10W-40 jest opracowany specjalnie dla silników wysokoprężnych samochodów ciężarowych MB Euro 4 i MAN Euro 4, które posiadają urządzenia do oczyszczania spalin i wymagają użycia oleju o małej zawartości popiołu z przedłużonym odstępem między jego kolejnymi wymianami. Nowy olej odpowiada wymogom specyfikacji MB 228.5, dlatego można go stosować i w starszych modelach MB. Neste Turbo E6 10W-40 odpowiada klasom MAN M 3477 i Renault RVI RXD, a także klasom E4/E6 wg ACEA, dzięki temu olej można stosować w tych silnikach, w których wymogi w stosunku do oleju są wg ACEA E4 lub E6.
Wybierając do swego samochodu optymalny olej Neste Oils, macie Państwo gwarancję, że silnik będzie się doskonale uruchamiał i pracował w każdych warunkach użytkowania. Prawidłowo wybrany olej silnikowy zmniejszy ryzyko zużycia silnika i przedłuży okres użytkowania waszego samochodu. Odporność na utlenianie i nagłe zmiany temperatury zmniejszą powstawanie nagaru, a przedłużone okresy użytkowania oleju pozwolą wam na wykorzystanie z największą wydajnością, ustalone przez producenta oleju maksymalne odstępy między jego wymianą. Dobra ciekłość w niskich temperaturach i wysoki wskaźnik lepkości gwarantują bardzo dobrą pracę silnika w bardzo zimnych warunkach. Można powiedzieć z przekonaniem, że oleje Neste Oils – to wybór zawodowców!
Specyfikacje i aprobaty
Neste Turbo LXE
SAE 10W-40 – syntetyczny
SAE 15W-40 – mineralny
API CI-4, CH-4, CG-4, CF-4/SL, ACEA E7, E5, E3, B3, B4, A3, MB 228.3, MB 229.1, VOLVO VDS-3, VOLVO VDS-2, MAN M 3275, CUMMINS CES 20,071/2/6/7/8, MACK EO-M Plus, RENAULT R.V.I. RLD (Renault Long Drain), MTU Type 2 (15W-40), Global DHD-1, ALLISON C4, CATERPILLAR TO-2, ECF-1, ZF TE-ML 07/C04C (15W-40)
SAE 10W-30 półsyntetyczny
API CI-4, CH-4, CG-4,CF-4,CF, ACEA E7, E5, E3, B3, B4, VOLVO VDS-2, MTU Type 2, ALLISON C4, CATERPILLAR TO-2, MACK EO-M Plus, RENAULT R.V.I. RLD (Renault Long Drain), CUMMINS CES 20,071/2/6/7/8, MAN M 3275, MB 228.3
Neste Turbo E6
SAE 10W-40, ACEA E4/6
MAN M 3477 i MAN M 3277 CRT, MB 228.5 i 228.51, MTU Type 3, RVI RXD
Neste Turbo Super
SAE 10W-40
API CE/CF, ACEA E4, MB 228.5, VOLVO VDS-2, MAN M 3277, Scania LDF, MTU Type 3
SAE 5W-30
ACEA E4/E5/B3.B4, API CI-4/CH-4/CF, Global DHD-1, JASO DH-1, MB 228.5, MAN 3277, MTU Type 3, VOLVO VDS-2, RVI RXD, Mack EO-M+, Cummins CES 20,071/-2/-6/-7/-8
Neste Diesel
SAE 10W-30, API CF-4,CF,CD/SF,CCMC D4, PD2, MIL-L-2104 E, Mack EO-J, Caterpillar TO-2, Allison C-3.
Fińska kompania Neste Oils jest wiodącym projektantem, producentem i dostawcą bazowych olejów wysokiej jakości. Poczynając od 1991 roku, koncern produkuje we własnym przedsiębiorstwie w Belgii polialfaolefinowe oleje (PAO). PAO jest najważniejszym składnikiem wysokiej jakości syntetycznego materiału smarowego. Neste Oils jest właścicielem 30 proc. rynku polialfaolefinów w Europie. Od 1997 roku Neste Oils produkuje we własnym przedsiębiorstwie w Finlandii oleje bazowe typu syntetycznego EHVI (Enhanced High Viscosity Index). Kompania Neste Oils obecnie jest jedynym producentem EHVI w Europie. Neste Oils dostarcza oleje bazowe EHVI największym producentom materiałów smarowych i wykorzystuje je przy produkcji własnych materiałów smarowych. Materiały smarowe Neste Oils są produkowane w Finlandii w Helsinkach.
Jorma Niskała
bezpośredni dystrybutor
na teren Polski:
P.H.U. Andrzej Klimowicz
15-187 Białystok, ul. Żwirowa 5
tel./fax (085) 675 57 37
tel. (085) 676 05 88
e-mail: oleje@olejeklimowicz.pl
www.olejeklimowicz.pl
Fińskie oleje Neste Oils są opracowywane i sprawdzane w najtrudniejszych warunkach klimatycznych – w warunkach Północy. Opierając się na znajomości warunków północnych kompania Neste Oils prowadzi stałe opracowywanie i doskonalenie wyrobu, produkując coraz nowocześniejsze materiały smarowe. Jednym z osiągnięć Neste Oils są wydajne oleje najwyższej klasy Neste Turbo LXE, opracowane dla ciężkiego transportu ciężarowego i przeznaczone do długich odstępów między ich kolejną wymianą.
Do nowoczesnych silników – nowoczesny olej
We współczesnych silnikach do oleju trafia wiele sadzy, która bardzo zanieczyszcza silnik i powoduje jego przedwczesne zużycie.
Z każdym rokiem odstępy między wymianą oleju zwiększają się, a zużycie oleju zmniejsza się, w związku z tym w mniejszą ilość oleju będzie trafiać większa ilość sadzy. Właściwość oleju, która pozwala na rozłączanie i łączenie cząsteczek sadzy o objętości kilku mikronów, stała się najważniejszym wskaźnikiem oceny oleju. Jeżeli olej nie posiada takiej właściwości, sadza może go zagęścić wiele razy, co spowoduje, że nie będzie on mógł wykonywać swego głównego zadania – zmniejszania tarcia i zużycia.
NESTE TURBO LXE
Najlepszy olej do silników diesla
Neste Turbo LXE jest olejem nowego typu i odpowiada wszystkim klasyfikacjom wysokoprężnych olejów silnikowych (amerykańskiej API CL-4 i europejskiej ACEA E7). Te klasyfikacje wymagają od oleju wyjątkowej zdolności roboczej w potężnych silnikach Diesla przy długich odstępach między jego wymianą. Neste Turbo LXE odpowiada normom ekologicznych standardów Euro 3, Euro 4. Właściwość oleju Neste Turbo LXE, pozwalająca na łączenie sadzy, jest wielokrotnie większa niż u zwykłych olejów silnikowych. Nawet przy zawartości 4,5 proc. sadzy Neste Turbo LXE zachowuje ciekłość i wytrzymuje próbę zużywalności zgodnie z klasyfikacją API CH-4. Olej zachowuje właściwości smarowe, odporność na zużycie w trudnych warunkach użytkowania i przy długich odstępach między jego wymianą, zapobiega tworzeniu się nagaru w tłokach i zaworach i utrzymuje silnik w czystości. Neste Turbo LXE produkowany jest w trzech klasach lepkości –10W-40, 10W-30 i 15W-40. Opracowany do stosowania w szczególnie chłodnych warunkach Neste Turbo LXE 10W-40 posiada dobre właściwości smarowe. Dzięki dużej rozpiętości lepkości olej Turbo LXE10W-40 można stosować przez cały rok i tym sposobem uniknąć przechodzenia z letnich gatunków na zimowe.
Neste Turbo LXE 10W-40 spisuje się w zimnie lepiej niż Neste Turbo LXE 10W-30. Olej ten skutecznie smaruje przy silnych mrozach, a w upale, dzięki dużej rozpiętości lepkości, tworzy grubą olejową warstwę i doskonale chroni przed zużyciem. Poprzez swoją syntetyczność olej Neste Turbo LXE 10W-40 oszczędza od 1 do 2% więcej paliwa w porównaniu z olejami mineralnymi klasy SAE 15W-40 (jest to wynik z przeprowadzonych badań w Państwowym Technicznym Centrum Badawczym Finlandii). Neste Turbo LXE 10W-30 nadaje się szczególnie do maszyn specjalistycznych (traktorów, koparek i kołowych ładowarek).
Neste Turbo LXE 15W-40 jest polecany do wykorzystania zwykle w ciągu całego roku, ale pożądane by było w temperaturze nie niższej niż -200C.
NESTE TURBO LXE
Spełnia wymogi producentów samochodów
Neste Turbo LXE nadaje się prawie do wszystkich silników wysokoprężnych samochodów ciężarowych (Volvo, Scania, Renault, Sisu, IVECO, Kamaz i inne) i do różnych samochodów specjalistycznych. Jeżeli samochód lub pojazd specjalistyczny posiada silnik MB, DAF lub MAN, polecamy stosować olej Neste Turbo Super 10W-40. Czy ten olej nadaje się do określonego modelu można sprawdzić w instrukcji obsługi samochodu, porównując podane w niej wymogi w stosunku do olejów z klasyfikacjami Neste Turbo LXE. Uniwersalny olej Neste Turbo LXE można stosować także w starych silnikach. Chociaż ten olej został opracowany specjalnie dla potężnych nowoczesnych silników wysokoprężnych, nadaje się on także do silników minivanów, samochodów osobowych i starszych silników turbo. Ponieważ Neste Turbo LXE 15W-40 i 10W-40 odpowiadają wymogom klasyfikacji API SL i ACEA A3, to można je, w razie konieczności, stosować także w silnikach benzynowych.
API CF-4 48 tys. km
ACEA E7/CI-4 Neste Turbo LXE 81 tys. km
W asortymencie – oleje różnego przeznaczenia
Asortyment olejów do silników wysokoprężnych Neste obejmuje oleje mające bardzo długie odstępy między kolejnymi ich wymianami (Mercedes Benz, MAN, DAF, IVECO): syntetyczny Neste Turbo Super 10W-40 i w pełni syntetyczny Neste Turbo Super 5W-30, który stosuje się do silników wysokoprężnych, pracujących w warunkach chłodu (temperatura zastygania tego oleju wynosi -540C!), uniwersalny olej do maszyn rolniczych – Neste Farm Uniwersal 10W-30 i naturalnie oleje do starszych silników i normalnych warunków użytkowania. Nowość sezonu – specjalny olej NESTE TURBO E6 10W-40 Niedawno do asortymentu olejów do silników wysokoprężnych dołączył nowy produkt – Neste Turbo E6 10W-40. To bardzo wydajny syntetyczny olej specjalny, który jest polecany do wykorzystania tylko w silnikach wysokoprężnych. Olej Neste Turbo E6 10W-40 jest opracowany specjalnie dla silników wysokoprężnych samochodów ciężarowych MB Euro 4 i MAN Euro 4, które posiadają urządzenia do oczyszczania spalin i wymagają użycia oleju o małej zawartości popiołu z przedłużonym odstępem między jego kolejnymi wymianami. Nowy olej odpowiada wymogom specyfikacji MB 228.5, dlatego można go stosować i w starszych modelach MB. Neste Turbo E6 10W-40 odpowiada klasom MAN M 3477 i Renault RVI RXD, a także klasom E4/E6 wg ACEA, dzięki temu olej można stosować w tych silnikach, w których wymogi w stosunku do oleju są wg ACEA E4 lub E6.
Wybierając do swego samochodu optymalny olej Neste Oils, macie Państwo gwarancję, że silnik będzie się doskonale uruchamiał i pracował w każdych warunkach użytkowania. Prawidłowo wybrany olej silnikowy zmniejszy ryzyko zużycia silnika i przedłuży okres użytkowania waszego samochodu. Odporność na utlenianie i nagłe zmiany temperatury zmniejszą powstawanie nagaru, a przedłużone okresy użytkowania oleju pozwolą wam na wykorzystanie z największą wydajnością, ustalone przez producenta oleju maksymalne odstępy między jego wymianą. Dobra ciekłość w niskich temperaturach i wysoki wskaźnik lepkości gwarantują bardzo dobrą pracę silnika w bardzo zimnych warunkach. Można powiedzieć z przekonaniem, że oleje Neste Oils – to wybór zawodowców!
Specyfikacje i aprobaty
Neste Turbo LXE
SAE 10W-40 – syntetyczny
SAE 15W-40 – mineralny
API CI-4, CH-4, CG-4, CF-4/SL, ACEA E7, E5, E3, B3, B4, A3, MB 228.3, MB 229.1, VOLVO VDS-3, VOLVO VDS-2, MAN M 3275, CUMMINS CES 20,071/2/6/7/8, MACK EO-M Plus, RENAULT R.V.I. RLD (Renault Long Drain), MTU Type 2 (15W-40), Global DHD-1, ALLISON C4, CATERPILLAR TO-2, ECF-1, ZF TE-ML 07/C04C (15W-40)
SAE 10W-30 półsyntetyczny
API CI-4, CH-4, CG-4,CF-4,CF, ACEA E7, E5, E3, B3, B4, VOLVO VDS-2, MTU Type 2, ALLISON C4, CATERPILLAR TO-2, MACK EO-M Plus, RENAULT R.V.I. RLD (Renault Long Drain), CUMMINS CES 20,071/2/6/7/8, MAN M 3275, MB 228.3
Neste Turbo E6
SAE 10W-40, ACEA E4/6
MAN M 3477 i MAN M 3277 CRT, MB 228.5 i 228.51, MTU Type 3, RVI RXD
Neste Turbo Super
SAE 10W-40
API CE/CF, ACEA E4, MB 228.5, VOLVO VDS-2, MAN M 3277, Scania LDF, MTU Type 3
SAE 5W-30
ACEA E4/E5/B3.B4, API CI-4/CH-4/CF, Global DHD-1, JASO DH-1, MB 228.5, MAN 3277, MTU Type 3, VOLVO VDS-2, RVI RXD, Mack EO-M+, Cummins CES 20,071/-2/-6/-7/-8
Neste Diesel
SAE 10W-30, API CF-4,CF,CD/SF,CCMC D4, PD2, MIL-L-2104 E, Mack EO-J, Caterpillar TO-2, Allison C-3.
Fińska kompania Neste Oils jest wiodącym projektantem, producentem i dostawcą bazowych olejów wysokiej jakości. Poczynając od 1991 roku, koncern produkuje we własnym przedsiębiorstwie w Belgii polialfaolefinowe oleje (PAO). PAO jest najważniejszym składnikiem wysokiej jakości syntetycznego materiału smarowego. Neste Oils jest właścicielem 30 proc. rynku polialfaolefinów w Europie. Od 1997 roku Neste Oils produkuje we własnym przedsiębiorstwie w Finlandii oleje bazowe typu syntetycznego EHVI (Enhanced High Viscosity Index). Kompania Neste Oils obecnie jest jedynym producentem EHVI w Europie. Neste Oils dostarcza oleje bazowe EHVI największym producentom materiałów smarowych i wykorzystuje je przy produkcji własnych materiałów smarowych. Materiały smarowe Neste Oils są produkowane w Finlandii w Helsinkach.
Jorma Niskała
bezpośredni dystrybutor
na teren Polski:
P.H.U. Andrzej Klimowicz
15-187 Białystok, ul. Żwirowa 5
tel./fax (085) 675 57 37
tel. (085) 676 05 88
e-mail: oleje@olejeklimowicz.pl
www.olejeklimowicz.pl
Komentarze (0)