Yokohama ogłosiła kolejny postęp w badaniach nad właściwościami aerodynamicznymi opon. Marka opracowała innowacyjne rozwiązanie, które zmniejsza opór powietrza podczas jazdy, a którego zastosowanie może zwiększyć efektywność paliwową oraz poziom bezpieczeństwa.
Nowa technologia polega na umieszczeniu wypukłości w kształcie płetwy na ścianie bocznej opony. Jak dowiedli inżynierowie Yokohamy, rozłożone pod odpowiednim kątem (blisko barku opony) wypustki usprawniają przepływ powietrza wokół opony, zmniejszając opór toczenia pojazdu. Ta aeorodynamiczna technologia została zaprezentowana podczas 44. Tokio Motor Show 2015, odbywającego się od 29 października do 8 listopada br. w Tokio (Japonia).
Yokohama od lat pracuje nad nowymi konstrukcjami opon, które przyczynią się do większej oszczędności paliwa i korzystnie wpłyną na inne parametry ogumienia. Prowadzące do poprawy aerodynamiki opon badania docenione zostały także w ubiegłym roku, podczas międzynarodowych targów Reifen w Essen, na których japońską markę nagrodzono w uznaniu za innowacyjną technikę symulacyjną, opracowaną przez inżynierów Yokohamy we współpracy z zespołem badaczy profesora Kozo Fujii z ISAS (Institute of Space and Astronautical Science) oraz oddziałem badawczym agencji kosmicznej JAXA. Japońskim inżynierom udało się uzyskać pierwszą na świecie symulację turbulencji i hałasu w niemal rzeczywistej skali. Przełomem okazało się zastosowanie wirowej struktury przepływu powietrza wokół toczącej się opony, umożliwiającej dokładny pomiar fal akustycznych. Opracowana przez Yokohamę technologia zapoczątkowała dalsze badania nad poprawą aerodynamiki opon i redukcji hałasu w przyszłości.
Komentarze (0)