Samochody ciężarowe

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Opony

do przewozów długodystansowych

Mniejsze zużycie paliwa, większy przebieg oraz krótsza droga hamowania na mokrej nawierzchni
– to główne korzyści, jakie daje nowa opona Goodyeara do samochodów ciężarowych Marathon LHS II (opona na oś sterującą do transportu długodystansowego) oraz LHD II (opona na oś napędową do transportu długodystansowego).


Te należące do nowej generacji opony są prezentowane przez Goodyeara jako wyznaczniki nowych standardów w ekonomii branży transportowej i bezpieczeństwie. Mają wszelkie dane, by stać się bardzo atrakcyjną alternatywą dla branży długodystansowego transportu samochodowego. Spełniają one również nowe wymagania nakładane na opony przez supermocne silniki oraz zaawansowane systemy spowalniające i hamujące.



Nowe opony wykorzystują opracowaną przez Goodyear technologię FuelMax. Kluczem do niej jest zastosowanie innowacyjnego, wysokosilikonowego składnika połączonego ze specjalnym wzorem bieżnika. Pomaga to obniżyć opór toczenia, co z kolei przenosi się na mniejsze zużycie paliwa. Dzięki zastosowaniu nowych opon Marathon LHS II i Marathon LHD II typowa 40-tonowa ciężarówka pokonująca rocznie 150 000 km, spalająca 30 l/100 km paliwa w cenie 1 euro za litr, może przynieść oszczędności sięgające 5265 zł rocznie. Oprócz tego mniejsze zużycie paliwa oznacza mniejszą emisję dwutlenku węgla.



Parametry opon do transportu długodystansowego mają wpływ na 3 proc. łącznych kosztów operacyjnych. Opony wpływają także na cztery z dziewięciu priorytetów klientów, zidentyfikowanych ostatnio w badaniu przeprowadzonym w Niemczech przez firmę Mercer. Zużycie paliwa, dostępność części, czas trwania napraw oraz koszt za kilometr to cztery kryteria brane pod uwagę przez operatorów przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Na wszystkie te czynniki ma wpływ wybór opon.
Transport długodystansowy odpowiada za coraz większy odsetek łącznego tonażu towarów europejskich przewożonych każdego roku. Obecnie jest to 70 proc., przy czym zwiększa się także łączna masa przewożonych towarów. Pod względem segmentacji europejskiego rynku samochodów ciężarowych, te do przewozów długodystansowych reprezentują 41 proc. całego rynku. Fakt ten pokazuje znaczenie nowych opon Goodyear Marathon LHS II i LHD II.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony