Każda z załóg będzie miała do dyspozycji 35 opon, w tym maksymalnie 30 z miękkiej mieszanki i maksymalnie 22 z mieszanki twardej. Michelin zapewni zawodnikom również pełny serwis.
W przypadku deszczu i mokrej nawierzchni kierowcy, aby zachować jak największą przyczepność, decydować się będą prawdopodobnie na jazdę na oponach wykonanych z miękkiej mieszanki Latitude Cross S1. Z kolei przy nawierzchni suchej większą popularnością cieszyć się będą twardsze opony Latitude Cross H1.
Ze względu na znaczne różnice w osiągach poszczególnych rodzajów mieszanek na suchej i mokrej nawierzchni, czynnikiem decydującym o zwycięstwie w Wales Rally GB może być odpowiednia taktyka doboru ogumienia.
Brytyjski rajd WRC (13-16 września br.) rozpoczął się w Llandudno na północy Wali. W trakcie trwania rajdu zawodnicy będą stopniowo kierować się na południe, a zmagania zakończą w stolicy Walii Cardiff.
Komentarze (0)