Według prognoz do 2020 roku liczba pojazdów dostawczych wzrośnie o 38%
Z perspektywy mechanika łatwo zauważyć, że sektor samochodów dostawczych rozwija się niezwykle szybko. Od stycznia do listopada 2016 r. w Unii Europejskiej zarejestrowano ponad 1,7 miliona pojazdów dostawczych, czyli o 12,1% więcej w porównaniu z rokiem poprzednim1. Co więcej, zgodnie z prognozami liczba pojazdów dostawczych do 2020 roku wzrośnie o 38%.
W miarę pojawiania się na drogach coraz większej liczby pojazdów użytkowych ich serwisowanie z pewnością staje się dla warsztatów coraz częstszą pracą. Z czego wynika intensywny wzrost liczby pojazdów dostawczych w europejskich miastach? Kluczowym czynnikiem jest stale rosnący poziom urbanizacji w Europie, wynoszący obecnie 74%. Również brak konieczności posiadania specjalnych uprawnień do prowadzenia samochodu dostawczego przyciąga do branży wielu nowych kierowców. Jednocześnie duże firmy coraz częściej zlecają dostawy firmom logistycznym zatrudniającym niezależnych przewoźników. Prognozowany dwukrotny wzrost sprzedaży internetowej do 2019 roku pozwala zakładać, że liczba lekkich samochodów dostawczych w obszarach miejskich będzie jeszcze większa2.
Tendencje te wiążą się z dodatkowymi wyzwaniami. Na obszarach miejskich wprowadza się coraz bardziej restrykcyjne przepisy drogowe i środki bezpieczeństwa. Kierowcy borykają się z ciasnymi przestrzeniami oraz jazdą wymagającą częstego zatrzymywania się i ruszania, spowodowaną ustawieniami sygnalizacji świetlnej, korkami i dostarczaniem przesyłek do wielu odbiorców. Wszystkie te czynniki generują dodatkowe obciążenie pojazdu, co przekłada się na większe wymagania w zakresie regularnych przeglądów i obsługi serwisowej.
Sukces wielu niezależnych kierowców samochodów dostawczych zależy od niezawodności ich pojazdów. Pojazd ciężarowy lub dostawczy to ich główne narzędzie pracy, bez którego nie mogą świadczyć usług swoim klientom. Dlatego bardzo istotne jest utrzymanie stałej, optymalnej wydajności pojazdu. Awarie silnika, nieplanowane przestoje, zwiększone koszty utrzymania pojazdu i wyższe zużycie paliwa to czynniki, które mogą znacząco wpływać na zyskowność pracy kierowcy pojazdu dostawczego. Na szczęście wszystkich tych problemów można uniknąć.
Posiadanie zaufanego mechanika jest dla wielu kierowców istotnym elementem prowadzenia firmy transportowej. Jak więc podejść do kwestii serwisowania pojazdów dostawczych? Być może część mechaników stosuje podobne kryteria serwisowania jak w przypadku samochodów osobowych. Inni traktują auta dostawcze na równi z ciężarówkami, uwzględniając duże obciążenia i komercyjne zastosowanie. Podczas gdy niektóre warsztaty pozyskują klientów z sektora pojazdów dostawczych poprzez częste wymiany oleju oraz przeglądy, ExxonMobil przygotował własną odpowiedź na rosnącą liczbę pojazdów dostawczych na drogach. To wysokowydajne oleje silnikowe Mobil Delvac Light Duty, opracowane specjalnie do pojazdów dostawczych.
Nowe oleje mają aprobaty wiodących producentów samochodów dostawczych, takich jak Peugeot, Citroën, Iveco, Volkswagen, Ford i Mercedes-Benz. Dzięki temu można wykorzystywać je do serwisowania większości pojazdów na rynku. Oleje zostały opracowane z myślą o wyzwaniach związanych z jazdą miejską, by chronić silnik, wydłużyć jego żywotność i ograniczyć zużycie paliwa*, a jednocześnie spełnić oczekiwania kierowców pojazdów. Rynek aut dostawczych rozwija się bardzo szybko i stwarza warsztatom nowe możliwości.
Więcej informacji o olejach silnikowych z serii Mobil Delvac Light Duty na stronie www.mobil.pl lub u autoryzowanych dystrybutorów ExxonMobil.
1 ACEA, Rejestracje pojazdów użytkowych, listopad 2016.
2 Współczynnik urbanizacji (procentowy udział mieszkańców miast w ogólnej liczbie ludności) w 2016 roku z podziałem na kontynenty, Statista.
*Utrzymuje lub obniża zużycie paliwa w porównaniu z olejem mineralnym 15W-
-40 (oleje City Logistics F spełniają lub przewyższają wymagania normy ACEA A5/B5; oleje City Logistics P spełniają lub przewyższają wymagania normy ACEA C2; oleje City Logistics V & M spełniają lub przewyższają wymagania normy ACEA C3).
Komentarze (0)