Dwumasowe koła zamachowe to większy komfort jazdy dzięki mniejszym drganiom układu napędowego i niższe zużycie paliwa, ale też kosztowne naprawy w razie przedwczesnego zużycia tego elementu.
Tłumiki skrętne znajdujące się w dwumasowym kole zamachowym często ulegają uszkodzeniu i wtedy nie tylko element ten przestaje spełniać swoje zadanie, ale każdemu wciśnięciu i puszczeniu pedału gazu towarzyszy irytujący stuk. Słabym elementem „dwumasy” jest także łożysko na jej połączeniu z wałem napędowym, na którym mogą pojawiać się luzy, niewystępujące w klasycznym rozwiązaniu z litym kołem zamachowym. Co gorsza, niesprawne dwumasowe koło zamachowe to nie tylko pogorszenie komfortu jazdy, ale groźba uszkodzenia skrzyni biegów.
Tymczasem opatentowany przez Valeo zestaw konwertujący K4P jest konkurencyjnym cenowo zamiennikiem dwumasowego koła zamachowego, który dzięki kunsztowi inżynierów Valeo – na co dzień tworzących rozwiązania dla wiodących producentów samochodowych – doskonale spełnia funkcję „dwumasy”, charakteryzując się przy tym znacznie większą trwałością. Po zamontowaniu zestawu K4P samochód będzie zużywał dokładnie tyle samo paliwa co z „dwumasą” (nie trzeba podnosić obrotów biegu jałowego), a drgania w układzie napędowym będą tylko minimalnie większe. Tłumiki drgań zastosowane w tarczy sprzęgła K4P mają tak dużą trwałość, że nie trzeba będzie jej wymienić przed naturalnym zużyciem materiału ciernego. Dlatego zestawy Valeo K4P, przeznaczone do konkretnych modeli aut i wersji silnikowych, to idealne rozwiązanie dla pojazdów kilkuletnich i starszych, które generują duże przebiegi. W odróżnieniu od dwumasowego koła zamachowego zestawy K4P nie są wrażliwe na styl jazdy kierowcy.
Komentarze (0)