W Polsce dystrybutorem produktów Hastings jest Cer Motor
W Czechach pod Pragą działa już europejskie centrum dystrybucyjne amerykańskiego producenta pierścieni tłokowych Hastings. Rozmawiamy z dyrektorem zarządzającym tej firmy. Ken Holbrook opowiada o produktach, kontroli jakości i planach podbicia europejskiego rynku.
Od kilku miesięcy działa w Polsce bezpośrednia dystrybucja pierścieni tłokowych Hastings. Jak te produkty przyjęły się nad Wisłą?
Wprowadzanie ich na rynek przebiega bardzo dobrze. Miło nam poinformować, że wciąż zwiększamy naszą obecność w Polsce, a także w pozostałej części Europy. Ściśle współpracujemy ze znanym polskim dystrybutorem części samochodowych Cer Motor. Wierzymy, że nasza marka, poziom usług i konkurencyjne ceny są odpowiednią kombinacją produktową dostosowaną do potrzeb polskiego rynku.
Jak zmieniła się Wasza pozycja w Europie od zeszłego roku? Podczas ostatniego wywiadu rozmawialiśmy o planach budowy magazynu centralnego w Europie. Czy te plany zaczynają być wdrażane?
Tak, otworzyliśmy Europejskie Centrum Dystrybucyjne w pobliżu czeskiej Pragi. Jego centralne położenie ułatwia dystrybucję produktów w całej Europie, w tym oczywiście w Polsce. Otworzyliśmy też europejskie centrum obsługi klienta. Rozpoczęły się już wysyłki towaru do klientów.
Czy w ofercie Hastings pojawiły się nowe produkty, nowe rozwiązania lub referencje?
Wciąż pracujemy nad nowymi referencjami, które są odpowiedzią na wymagania rynku. Naszym celem jest przedstawienie kompleksowej oferty pierścieni tłokowych dla europejskiego rynku części zamiennych. W ubiegłym roku wprowadziliśmy ponad 100 nowych aplikacji i planujemy kolejne 100 aplikacji przeznaczonych specjalnie dla europejskich samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych, zarówno dla silników benzynowych, jak i diesla.
Wasze produkty są doceniane na rynku, o czym świadczy wieloletnia obecność na rynku (100 lat). Jak testujecie swoje produkty? Pytam o kontrolę jakości w zakładzie produkcyjnym.
To dobre pytanie. Możemy pochwalić się takimi certyfikatami jak IATF16949 (ISO/TS), ISO 14001, ISO 9001, Inmetro, EAC. Mamy akceptacje wiodących światowych producentów w branży motoryzacyjnej. W przeciwieństwie do niektórych producentów wszystkie nasze zakłady produkcyjne mają własne odlewnie, więc ściśle kontrolujemy jakość materiałów. Stal dostarczają nam czołowi dostawcy. Sam proces produkcyjny obejmuje wielokrotne kontrole jakości, zarówno przez pracowników, jak i skalibrowane urządzenia. Gwarantujemy tę samą, wysoką jakość produktów pierwszomontażowych i tych skierowanych na aftermarket.
Pierścienie tłokowe są pozornie prostymi produktami, ale ich rola i zastosowanie są znaczące. Jakie innowacje można wprowadzić w tym produkcie? Czy możemy dziś powiedzieć coś na temat „rozwoju” pierścieni tłokowych?
Pierścienie tłokowe są znacznie bardziej skomplikowanymi produktami, niż się wydaje. Do ich produkcji wykorzystujemy dwie główne grupy materiałów bazowych: stopy żelaza i stale. Wykorzystanie odpowiednich materiałów, powłok wymaga doświadczenia i wiedzy.
Jak zmieniały się techniki wytwarzania pierścieni tłokowych na przestrzeni lat?
Pierścienie tłokowe zmieniły się dzięki coraz bardziej zaawansowanym materiałom bazowym, takim jak stopy żelaza i specjalne rodzaje stali. Powłoki są obecnie znacznie bardziej zaawansowanymi produktami niż kiedyś. Stosujemy tu kompozyty. Pierścienie są dużo bardziej trwałe.
Jesteście ekspertami w tej dziedzinie, dlatego zapytam o kilka aspektów technicznych. Co może doprowadzić do przedwczesnego zużycia pierścienia tłokowego? Jakiego rodzaju błędy mogą pojawiać się podczas montażu? Które z nich są najbardziej powszechne i szkodliwe?
Na pewno na przedwczesne zużycie pierścieni wpływ mają jakość paliwa, cykl pracy i wiek silnika, ale też zabrudzenia w otworze cylindra, brak smarowania, źle dobrane produkty. Współpracujemy z najbardziej doświadczonymi partnerami dystrybucyjnymi i serwisowymi w branży. Kluczowe obszary, o których trzeba pamiętać przy montażu, to założenie pierścienia we właściwym rowku, co można sprawdzić, kontrolując szczelinę końcową. Trzeba zadbać, by nie uszkodzić pierścienia przy montażu.
Dziękuję za rozmowę.
Komentarze (0)