Firma SOGEFI Filter Division rozpoczęła masową produkcję filtrów oleju napędowego do silników Euro 5 przy użyciu nowatorskiej hybrydowej technologii łączącej metal i tworzywa sztuczne. SOGEFI Filter Division, wiodący dostawca na pierwszy montaż oraz rynek części zamiennych światowego przemysłu motoryzacyjnego, prezentuje technologię filtracyjną przyszłości: hybrydowy filtr oleju napędowego zbudowany z metalu oraz tworzyw sztucznych. Nowatorski projekt łączy zalety obydwu technologii, a kompaktowy filtr oleju napędowego chroni systemy wtrysku Common Rail nowych silników Diesla Euro 5 o pojemności 1,4 l i 1,6 l grupy PSA Peugeot Citroёn i MINI. Dzięki wieloletnim badaniom i doświadczeniu w dziedzinie technologii tworzyw syntetycznych oraz integracji funkcji, firma SOGEFI Filter Division pozostaje głównym graczem wyznaczającym przyszłe standardy filtracji oleju napędowego. Umiejscowienie filtra oleju napędowego na silniku określone przez PSA wymaga zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa w razie kolizji lub wypadku. Metalowa obudowa filtra jest podatna na odkształcenia, zapewniając jednocześnie odpowiednią szczelność. Plisowany wkład filtracyjny jest mocowany do lekkiej wielofunkcyjnej głowicy z tworzywa (odmiennie do dotychczasowego rozwiązania - ciężkiej głowicy aluminiowej), zapewniając dostęp do wszystkich funkcji filtra od góry. Koszty wymiany nowego filtra są zredukowane do minimum dzięki prostej aktywacji systemu usuwania wody, łatwemu dostępowi do połączeń pompy paliwa, a także elektrycznej grzałce oraz czujnikowi poziomu wody.
Kolejną kwestią wartą uwagi jest specjalna konstrukcja pompy paliwa, która skutkuje mniejszym o 80 proc. spadkiem ciśnienia w przewodzie paliwowym w porównaniu z konwencjonalnymi filtrami oleju napędowego. Powyższa zaleta pozwala na znacznie bardziej kompaktową konstrukcję przy zachowaniu takiego samego okresu eksploatacyjnego powodując, że filtr jest bardziej ekonomiczny i przyjazny środowisku. Podobnie jak w przypadku wszystkich nowych rozwiązań Sogefi, nowatorskie wielowarstwowe medium filtracyjne z opatentowanym plisowaniem typu „chevron” chroni współczesne systemy wtrysku Common Rail. Powierzchnia medium filtracyjnego została po raz kolejny zoptymalizowana przy użyciu specjalnych symulacji komputerowych, opracowanych przez centrum badawcze SOGEFI we Francji, a sprawność i zdolność zatrzymywania cząsteczek zanieczyszczeń została sprawdzona w ponad 200 testach drogowych. Istotną zaletą pierwszego hybrydowego filtra oleju napędowego z metalu i tworzyw sztucznych do silników Euro 5 jest jego kompatybilność ze wszelkimi europejskimi mieszankami paliw, włączając odporność na mieszanki oleju napędowego zawierające do 30% biodiesla. Dzięki integracji elektrycznej grzałki paliwa, hybryda zapewnia idealny „zimny rozruch” silnika. Co więcej, nowy typ filtra oleju napędowego jest wyposażony w system eliminacji pęcherzyków gazu, wykluczając ryzyko opróżnienia filtra oraz przerw w jego dopływie w przewodzie ssawnym.
Ponad 20 lat doświadczenia w zakresie technologii tworzyw sztucznych oraz integracji funkcji pozwala firmie SOGEFI Filter Division na opracowywanie innowacyjnych rozwiązań do praktycznie każdego zastosowania, zapewniających odpowiednie parametry pracy i osiągi przy jednoczesnej prostej i szybkiej obsłudze. Dzięki nowatorskimi rozwiązaniom SOGEFI Filter Division wspiera swoich klientów w ich dążeniach do redukcji zużycia paliwa i emisji CO2 oraz aktywnie przyczynia się do ochrony środowiska.
Kolejną kwestią wartą uwagi jest specjalna konstrukcja pompy paliwa, która skutkuje mniejszym o 80 proc. spadkiem ciśnienia w przewodzie paliwowym w porównaniu z konwencjonalnymi filtrami oleju napędowego. Powyższa zaleta pozwala na znacznie bardziej kompaktową konstrukcję przy zachowaniu takiego samego okresu eksploatacyjnego powodując, że filtr jest bardziej ekonomiczny i przyjazny środowisku. Podobnie jak w przypadku wszystkich nowych rozwiązań Sogefi, nowatorskie wielowarstwowe medium filtracyjne z opatentowanym plisowaniem typu „chevron” chroni współczesne systemy wtrysku Common Rail. Powierzchnia medium filtracyjnego została po raz kolejny zoptymalizowana przy użyciu specjalnych symulacji komputerowych, opracowanych przez centrum badawcze SOGEFI we Francji, a sprawność i zdolność zatrzymywania cząsteczek zanieczyszczeń została sprawdzona w ponad 200 testach drogowych. Istotną zaletą pierwszego hybrydowego filtra oleju napędowego z metalu i tworzyw sztucznych do silników Euro 5 jest jego kompatybilność ze wszelkimi europejskimi mieszankami paliw, włączając odporność na mieszanki oleju napędowego zawierające do 30% biodiesla. Dzięki integracji elektrycznej grzałki paliwa, hybryda zapewnia idealny „zimny rozruch” silnika. Co więcej, nowy typ filtra oleju napędowego jest wyposażony w system eliminacji pęcherzyków gazu, wykluczając ryzyko opróżnienia filtra oraz przerw w jego dopływie w przewodzie ssawnym.
Ponad 20 lat doświadczenia w zakresie technologii tworzyw sztucznych oraz integracji funkcji pozwala firmie SOGEFI Filter Division na opracowywanie innowacyjnych rozwiązań do praktycznie każdego zastosowania, zapewniających odpowiednie parametry pracy i osiągi przy jednoczesnej prostej i szybkiej obsłudze. Dzięki nowatorskimi rozwiązaniom SOGEFI Filter Division wspiera swoich klientów w ich dążeniach do redukcji zużycia paliwa i emisji CO2 oraz aktywnie przyczynia się do ochrony środowiska.
Komentarze (0)