Pirelli obchodziło w ubiegłym roku dwa okrągłe jubileusze: 30-lecie funkcjonowania firmy w Polsce oraz 150-lecie globalnej działalności. 8-10 grudnia 2022 r. w hotelu Crystal Mountain w Wiśle odbył się uroczysty konwent Pirelli, na który przedstawiciele polskiego oddziału włoskiej marki zaprosili najważniejszych partnerów, aby uczcić dotychczasową współpracę, wymienić doświadczenia, porozmawiać o oczekiwaniach i planach na nowy rok.
– Znajdujemy się w historycznym momencie dla całego rynku motoryzacyjnego, producenci samochodów obrali kierunek w stronę elektromobilności – komentuje Marcin Wieteska, country manager Pirelli w Polsce. – Zgodnie z domeną i wartościami naszej marki, które mówią o znaczeniu drobnego elementu łączącego pojazd z nawierzchnią, jestem przekonany, że jego istota jest nieoceniona dla dalszego rozwoju rynku. Wysoka moc i moment obrotowy bez ich właściwej kontroli tracą znaczenie.
Podczas konwentu poruszone zostały najważniejsze rynkowe trendy w Polsce i Europie oraz kwestie związane ze zmianą zachowań konsumenckich czy postrzeganiem opon pod względem przykładania wagi do jakości i skuteczności działania produktów.
30 lat w Polsce
Oficjalne przedstawicielstwo Pirelli w Polsce zostało założone w 1992 r. Od tego momentu firma rozpoczęła budowanie zespołu nad Wisłą oraz sieci partnerów handlowych. W roku 1994 pojawiła się pierwsza reklama telewizyjna włoskiej marki, która podkreślała skuteczność opon zimowych w trudnych warunkach pogodowych. Stała praca nad wizerunkiem i budowanie świadomości wśród klientów pozwoliły Pirelli osiągnąć pozycję lidera w segmencie opon homologowanych o wysokich osiągach.
Rozwój oferty opon homologowanych
Pirelli kładzie duży nacisk na rozszerzanie portfolio produktów homologowanych według filozofii „Perfect Fit”, której nadrzędnym celem jest stworzenie idealnej synergii pomiędzy oponami i samochodem. Najnowsze osiągnięcia technologiczne pozwalają inżynierom firmy na tworzenie cyfrowych modeli opon, które można dokładnie skalibrować i przetestować przed zbudowaniem ich fizycznego prototypu. Taka metodologia jest szybsza, bardziej zrównoważona i znacznie wydajniejsza od tradycyjnego procesu produkcji. Zapewnia też Pirelli możliwość precyzyjnego zdefiniowania opon zgodnie ze specyfikacją producenta pojazdu, a następnie przetestowania ich wirtualnie, oszczędzając zarówno czas, jak i surowce naturalne.
Elektromobilność i cyfryzacja opon
Wraz z rosnącym segmentem samochodów elektrycznych w Polsce pojawia się coraz większe zapotrzebowanie na dedykowane opony zdolne poradzić sobie z wyższym momentem obrotowym i zwiększoną masą tych pojazdów. Oznaczenie ELECT na ścianie bocznej identyfikuje opony Pirelli opracowane specjalnie dla pojazdów elektrycznych i plug-in o wysokich osiągach, zgodnie ze strategią „Perfect Fit”. Obecnie Pirelli dysponuje 189 homologacjami ELECT i jest to najszersza oferta wśród opon skierowanych na pierwszy montaż.
– Oczywiście rozwój elektromobilności to jeden z kluczowych kierunków rozwoju branży, ale nie jedyny. Bardzo ważny obszar, w który Pirelli inwestuje znaczące środki, to rozwój cyfryzacji. Opona jest jednym z najważniejszych elementów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo, który musi ściśle współpracować z innymi systemami bezpieczeństwa pojazdu – podkreśla Marcin Wieteska.
Technologia Pirelli Cyber Tyre reprezentuje przyszłość stojącą przed oponami, które zapewnią inteligentnym samochodom dodatkowy zmysł. Z ich pomocą pojazdy będą w stanie zidentyfikować i przewidywać potencjalne niebezpieczne sytuacje drogowe, takie jak utrata przyczepności czy aquaplaning. Sprawi to, że elektroniczne systemy wspomagające kierowcę będą mogły interweniować z wyprzedzeniem. Pierwszym seryjnym zastosowaniem tego zaawansowanego rozwiązania jest McLaren Artura – hybrydowy supersamochód wyposażony w technologie zapewniające bezpieczeństwo i przyjemność z prowadzenia, w tym m.in. opony posiadające czujniki stale monitorujące i przesyłające dane w czasie rzeczywistym do komputera samochodu.
Nowości produktowe
W 2022 roku Pirelli zaprezentowało gamę nowych modeli opon z rodziny Scorpion, linii dedykowanej pojazdom z segmentu SUV. Obejmuje ona nowe bieżniki letnie, zimowe i opony całoroczne, których segment rośnie z roku na rok. Jest to naturalna konsekwencja wprowadzania do produkcji nowych materiałów i technologii, a także troski o środowisko naturalne poprzez zmiany surowców w łańcuchu dostaw. Segment produktów przeznaczonych do samochodów typu SUV jest kluczowy dla dalszego rozwoju portfolio marki Pirelli i wyznacza kierunek obrany przez włoską markę, która planuje zwiększenie udziału w segmencie opon w rozmiarach większych lub równych 18 cali.
Gość specjalny i atrakcje konwentu
Gościem specjalnym ubiegłorocznej edycji konwentu był ambasador marki Pirelli Kajetan Kajetanowicz, który w rozmowie z komentatorem F1 Mikołajem Sokołem zdradził więcej szczegółów na temat przyszłorocznych planów odnośnie do startów w rajdowych mistrzostwach świata. Spotkanie uświetniły koncert Krzysztofa Zalewskiego oraz występ magika gwiazd, znanego z programu „Mam Talent” Iluzjonisty Y.
Komentarze (0)