Amortyzatory odgrywają ważną rolę w stabilizacji pojazdu poruszającego się za pomocą ciśnienia i oporu hydraulicznego. Olej hydrauliczny, jako medium tłumiące, jest niezbędny w tym procesie, bez niego amortyzator nie będzie działał efektywnie.
Konwencjonalne płyny hydrauliczne są wynikiem wieloletnich badań, know-how i zaawansowanej technologii, ale wiele z ich głównych składników to oleje bazowe pochodzące z ropy naftowej. Nowo opracowany SustainaLub ma być przyjaznym dla środowiska płynem hydraulicznym do amortyzatorów, który eliminuje ryzyko związane z zanieczyszczeniami wynikającymi z użycia bazy olejowej pochodzącej z ropy naftowej. To produkt zrównoważony, neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla i nadający się do recyklingu. Jego pełne wdrożenie do produkcji planowane jest na rok 2026.
Jak zapewnia producent, SustainaLub nie tylko poprawia zwrotność i stabilność pojazdu poprzez zastosowanie do różnych zaworów o zmiennej sile tłumienia, daje także lepsze odczucia z jazdy poprzez zastosowanie technologii kontroli tarcia, na przykład amortyzatorów KYB Prosmooth. Dzięki Prosmooth wewnętrzne tarcie amortyzatora jest kontrolowane poprzez zastosowanie nowo opracowanych materiałów na części ślizgowe oraz technologię regulacji zmiennych dodatków do płynu hydraulicznego. Produkt ten zapewnia zarówno komfortową jazdę, jak i doskonałe pokonywanie zakrętów.
Nowy płyn przyczynia się do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla poprzez przejście z oleju bazowego pochodzącego z ropy naftowej na olej bazowy pochodzenia naturalnego. Pochłania CO2 z atmosfery podczas uprawy roślin wykorzystywanych do produkcji surowców olejowych, redukując także jego emisję w trakcie transportu. Ulega biodegradacji do 60% lub więcej, zgodnie ze standardem certyfikacji Eco Mark (OECD301). Olej bazowy i formuła dodatków nadają się do recyklingu, co w dłuższej perspektywie zmniejsza problemy środowiskowe.
Producent szacuje, że zastąpienie oleju na bazie ropy naftowej w amortyzatorach KYB nowym płynem hydraulicznym pozwoli zaoszczędzić do 15,6 mln l oleju rocznie. Firma planuje docelowo stosować tę technologię we wszystkich produktach hydraulicznych zaangażowanych w realizację projektu społeczeństwa opartego na zrównoważonej mobilności.
Komentarze (0)