Sieci warsztatowe

ponad rok temu  08.02.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Poczucie bycia dobrze obsłużonym

Inter Cars w Polsce to obecnie około 900 warsztatów

Rozmawiamy z Martą Ciesielską, zastępcą kierownika ds. sieci własnych Inter Cars.

- Jak obecnie wygląda działalność sieciowa Inter Cars? Ile warsztatów należy do Waszej organizacji? Iloma sieciami zarządzacie?
W skład sieci serwisowych skierowanych do rynku osobowego i zarządzanych przez Inter Cars w Polsce wchodzi obecnie około 900 warsztatów zrzeszonych w Q-Service, Q-Service Castrol i Perfect Service. Ciągle dołączają do nas kolejne, które chciałyby wspólnie z nami tworzyć tę wielką społeczność.

- Rynek sieci warsztatowych prężnie się rozwija. Sektor ten ulega też pewnym zmianom. Jak wyglądał on 10 lat temu, a jaki jest teraz? Na co kładzie się obecnie nacisk, poza oczywiście dywersyfikacją usług?
W ciągu ostatniej dekady nastąpiło w naszym kraju wiele zmian, które miały znaczący wpływ na rynek warsztatów samochodowych. Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej zamożne, dzięki czemu cena nie jest już jedynym czynnikiem mającym wpływ na wybór serwisu, choć nie jest bez znaczenia. Ogromną rolę zaczęły odgrywać takie elementy jak: czas napraw, standard warsztatu i obsługi klienta oraz jakość użytych części. Kierowca decydujący się powierzyć warsztatowi serwis swojego pojazdu gotowy jest zapłacić więcej, jednak musi wiedzieć, że zostanie dobrze obsłużony. Transparentność w działaniu to klucz do tego, aby warsztat mógł odnieść sukces. My pomagamy naszym warsztatom w osiągnięciu tego efektu, np. poprzez audyt usług i standardów obsługi klienta.

- Wiele warsztatów, podejmując współpracę z wybranym organizatorem sieci, liczyło na obsługę flot. Sieć dostarcza klientów, nie ma przestojów w pracy. Jednak park samochodowy w Polsce rośnie, coraz więcej jest luksusowych pojazdów. Dla wielu właścicieli warsztatów współpraca z siecią flotową nie jest już tak dobrym interesem jak kiedyś. Nierzadko wolą obsługiwać pojedynczych klientów w droższych samochodach, za lepszą cenę, nie mając papierkowej pracy, niezbędnej przy obsłudze floty. Czy odczuliście w swojej organizacji taki trend?
Z pełną odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że w przypadku naszych serwisów trend jest wręcz odwrotny. Proszę zwrócić uwagę na trendy rynkowe, większość aut funkcjonuje obecnie w systemach krótko- i długoterminowych wynajmów, wobec czego decyzja o naprawie auta i jego kierowalności do warsztatu nie leży już po stronie kierowcy, tylko właściciela floty. Mamy ogromne doświadczenie we współpracy z firmami zarządzającymi flotami. Warsztaty zrzeszone w naszych sieciach bardzo chwalą sobie relacje, które wypracowaliśmy z tymi przedsiębiorstwami, traktując je jako pewne źródło dochodu dla warsztatów.

- Czym dziś jest Inter Cars dla warsztatów? Dlaczego warto związać się właśnie z Wami i przystąpić do sieci, stając się częścią grupy?
Lista korzyści jest bardzo obszerna. Wszystkie warsztaty zrzeszone w naszych sieciach traktujemy na zasadach partnerskich, umiejętnie wsłuchując się w ich potrzeby. To relacja oparta na zaufaniu, doświadczeniu, a także wspólnej i spójnej wizji dotyczącej rozwoju. Serwisy oznaczone naszymi logo mogą liczyć na m.in. programy inwestycyjne wspierające rozwój i wyposażenie serwisu, pierwszeństwo w otrzymywaniu informacji o nowościach, promocjach, szkoleniach, ofertach, poradach, bezpłatny pakiet oznakowania sieciowego, wzmacniający wiarygodność serwisu, i wiele innych.

- Jakich warsztatów poszukujecie?
Profesjonalistów, którym zależy na ciągłym doskonaleniu swoich usług i poszerzaniu wiedzy. Jesteśmy otwarci na współpracę z każdym, komu zależy na tym, aby klient, opuszczając jego warsztat, miał poczucie bycia dobrze obsłużonym. Zależy nam na przywiązaniu do marki, która wkrótce jeszcze mocniej zaznaczy swoją obecność na rynku.

- Dziękuję za rozmowę.


Marta Ciesielska, Inter Cars

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony