– nowy serwis DAF i Volkswagen
28 sierpnia br. w podszczecińskim Radziszewie zaprezentowano nowy kompleks serwisowy dla samochodów marki DAF i Volkswagen.
DBK Sp. z o.o. jest autoryzowanym dealerem marki DAF od ponad 10 lat. Prowadzi sześć autoryzowanych serwisów, zlokalizowanych w północnej Polsce. Wyposażenie warsztatów umożliwia dokonywanie napraw blacharskich, lakierniczych, powypadkowych, kalibracji tachografów, instalacji TOLL COLLECT, serwis opon i diagnozę. Jedną z najnowszych inwestycji w sprzęt jest zakup urządzeń do napraw powypadkowych kabin i ram pojazdów ciężarowych oraz naczep firmy Herkules z Bydgoszczy. Urządzenia pozwalają na naprawy powypadkowe ciężarówek, autobusów, naczep. Stacje DBK są jednymi z nielicznych serwisów ciężarowych, w których można wykonać profesjonalne i skomplikowane usługi polegające na prostowaniu ram i kabin. Systemy naprawcze składają się z pras o nacisku 30-40 t, które w ciągu kilku godzin są w stanie przywrócić uszkodzoną ramę pojazdu do pierwotnego kształtu. Prawidłowość i dokładność wykonania pomiarów gwarantują laserowe systemy pomiaru punktów bazowych. W warsztatach serwisowych DBK można naprawić praktycznie każdą markę pojazdu, ponieważ serwisy są wyposażone w komputery do diagnostyki wszystkich marek ciężarówek.
Zaplecze magazynowe posiada szeroki zakres dostępnych części od zaraz, za sprawą dystrybucji części TRP. Koszta usług serwisowych w sieci DBK są na podobnym poziomie jak w nieautoryzowanych warsztatach. Przewagą jest wysoka jakość wykonanej naprawy oraz gwarancja na usługi i części. Narzędzia i urządzenia pochodzą od renomowanych producentów, wśród których znajdują się przestawne podnośniki kolumnowe i dwukolumnowe Finkbeiner, wyciągi spalin Nedermann, linie diagnostyczne MAHA, komputery diagnostyczne dedykowane do obsługi pojazdów marki DAF, Audi i VW, wszechstronny serwis ogumienia - do obsługi aut osobowych, użytkowych oraz ciężarowych, urządzenia do regulacji i kontroli geometrii, system dystrybucji i monitoringu oleju. Do podgrzewania materiałów przewodzących energię elektryczną zastosowano nagrzewnicę indukcyjną.
Kabina lakiernicza zbudowana jest w układzie przejazdowym i posiada dwie bramy umożliwiające komunikację. Urządzenie jest wyposażone w skrzynkę rozdzielczą połączoną z panelem sterowania z napięciem bezpiecznym 24 V, umieszczonym w dogodnym dla operatora miejscu, umożliwiającym niezależne sterowanie dowolną sekcją kabiny. Układ taki jest zgodny z Dyrektywami EU oraz PN oraz wytycznymi Świadectwa 22/97 GIG. Kabina zapewnia: uzyskanie ciągłego, laminarnego strumienia powietrza, oczyszczenie powietrza tłoczonego do wartości 99,9 proc., właściwą temperaturę pracy (20-22ºC w zakresie lakierowania oraz 60-70ºC w zakresie suszenia obiektu), odpowiednie warunki do stosowania lakierów wodnych (Dyrektywa 2004/42/WE), właściwe warunki oświetlenia, bezpieczne warunki pracy lakierników poprzez niedopuszczanie do wzrostu stężenia materiałów pochodzenia węglowodorowego w atmosferze lakierni (zgodne z normą PN-EN 13355 i Dyrektywą 94/9/WE).
Serwis zlokalizowano w dogodnym dla klientów miejscu – zaraz obok autostrady A6 Kołbaskowo-Szczecin. Zarząd DBK nastawiony jest również na klientów zza Odry. Okolice północnych Niemiec należą do słabiej rozwiniętych, także pod względem sieci serwisowych. Wygodny dojazd i tańsze usługi powinny, zdaniem zarządu, zainteresować klientów niemieckich. Serwis jest już znany kierowcom ciężarówek. W trakcie zwiedzania można było zauważyć DAF-a na rosyjskich numerach korzystającego z warsztatu DBK.
Łukasz Lubnau
Komentarze (0)