Dzięki aplikacji Sealera uzyskujemy warstwę izolującą, która pozwala doskonale związać nowe warstwy lakieru z podłożem
Rynek produktów lakierniczych ciągle wzrasta, wprost proporcjonalnie do liczby nowych samochodów. W Polsce możemy odnotować nieustanny przypływ salonowych egzemplarzy sprzedawanych do firmowych flot, ale nie należy zapominać o tym, że ok. 100 tys. klientów indywidualnych kupuje swoje własne cztery kółka.
Największe wzrosty sprzedaży w liczbie samochodów na polskim rynku dostrzegamy wśród aut używanych. Dzięki otwarciu granic od naszych sąsiadów sprowadzanych jest mnóstwo samochodów – często są to pojazdy powypadkowe. Taki stan rzeczy powoduje zwiększone zapotrzebowanie na naprawy – najlepiej szybkie i tanie. Naprawy powłok nie zawsze są związane z uszkodzeniami samochodu, niekiedy zależy nam po prostu na zmianie koloru nadwozia. Lakierowanie całopojazdowe to kosztowne przedsięwzięcie – nie ze względu na cenę materiałów, a raczej z uwagi na czas i włożoną pracę. Samo przygotowanie powierzchni w technologii standardowej zajmowałoby bardzo dużo czasu.
Co daje podkład Sealer?
Producenci lakierów renowacyjnych w odpowiedzi na zapotrzebowanie wprowadzili na rynek specjalny rodzaj podkładu izolującego o dużej przyczepności. Jest to produkt, który można aplikować bezpośrednio na starą powłokę lakierniczą bez czasochłonnego procesu, jakim jest szlifowanie. Dzięki aplikacji Sealera uzyskuje się warstwę izolującą pozwalającą doskonale związać nowe warstwy lakieru z podłożem. Przy jego pomocy możemy zmienić kolor samochodu w trakcie jednej operacji. Zazwyczaj podkład jest transparentny, a co za tym idzie – nie tworzy tzw. odkurzu, który może być widoczny na brzegach lakierowania w miejscach trudno dostępnych. Dzięki temu oszczędzamy czas na maskowanie i oklejanie elementów. Wybrane rodzaje podkładów można wstępnie zabarwić (np. CP 363 Multisealer marki Profix). W tym przypadku przy trudno kryjących kolorach można dodać lakieru bazowego Aqua 2G lub akrylowego Acryl w ilości 5% do mieszanki.
Jak stosować?
Zacznijmy od oceny powierzchni lakierowanej. Jeśli po dokładnym umyciu samochodu nie dostrzeżemy ubytków w karoserii, tzn. rdzy czy zarysowań i wgnieceń, mamy zielone światło do zastosowania podkładu. Bardzo ważną czynnością jest usunięcie z powierzchni wszelkiego rodzaju wosków, powłok ceramicznych czy teflonowych. Pierwszym etapem, który wpływa na przyczepność za każdym razem, jest odtłuszczanie powierzchni. Dzięki temu unikamy podstawowych wad lakierniczych, które mogą zniweczyć efekt końcowy. Na tak przygotowaną powierzchnię nakładamy podkład Sealer, stosując jedną warstwę, następnie w metodzie mokro w mokro nakładamy powłokę barwną. Na tym etapie panuje dowolność stosowania lakieru – bazowy 1K lub akrylowy 2K.
Gdzie stosować?
Powszechne stosowanie tego typu podkładu można zauważyć przy zmianie kolorystyki flot samochodów. Wtedy niezbędna jest szybka i dokładna akcja lakierowania, którą znacznie ułatwia zastosowanie podkładu izolującego.
Kolejnym rodzajem naprawy lakierniczej, w której można stosować Sealer, jest sprzęt ciężki wykorzystywany w rożnych dziedzinach życia. Malowanie ciągnika lub koparki jest bardzo trudne i czasochłonne z powodu elementów, które ciężko szlifować, dzięki zastosowaniu podkładu znacznie ułatwiamy sobie pracę, otrzymując idealny efekt.
Sealer to podkład spełniający wysokie wymagania ochrony środowiska (np. CP 363 Multiseler), bezchromianowy i bezołowiowy. To produkt nowoczesny, mokro na mokro, który ma też właściwości antykorozyjne, dzięki czemu zabezpieczamy samochód przed działaniem rdzy.
Marek Lemiszewski, technik lakiernictwa, Multichem Sp. z o.o., producent lakierów marki Profix
Komentarze (0)