Na targach prezentowano części zamienne i akcesoria do ciężarówek, przyczep oraz naczep, jak również dedykowane im wyposażenie warsztatowe
Po trzyletniej przerwie spowodowanej pandemią do kalendarza branżowych wydarzeń wróciły największe targi branży ciężarowej. Zaproszeni goście w ciągu jednego, ale bardzo intensywnego dnia mieli okazję zwiedzić ponad 60 stoisk wystawców, skorzystać ze specjalnie przygotowanych atrakcji i bawić się podczas wieczornych koncertów. A wszystko to pierwszego dnia lipca.
Za nami wydarzenie na terenie Bydgoskiego Centrum Targowo-Wystawienniczego. Impreza powróciła zatem do tej samej lokalizacji. Autos Truck Day 2022, podobnie jak poprzednie edycje targów dystrybutora, była imprezą zamkniętą. Udział w niej wzięli zaproszeni goście – klienci firmy Autos oraz reprezentanci firm współpracujących z wystawcami. I tym razem targi upłynęły pod znakiem prezentacji nowości produktowych wprowadzanych do sprzedaży w sieci Autos. Łącznie przestrzeń targową wypełniło blisko 60 stoisk. Obecni byli czołowi dostawcy wyposażenia warsztatowego do pojazdów ciężarowych, części zamiennych i akcesoriów. Nowością był asortyment do samochodów dostawczych i busów – to gama produktów od tego roku oferowana przez Autos. Premiery przygotowali też wystawcy w ramach stoisk indywidualnych, by wspomnieć takie firmy jak: BPW, Goodyear, Hengst, Schaeffler. Ta ostatnia pokazała cały swój asortyment do pojazdów ciężarowych, zwłaszcza z gamy LUK i FAG, tj. przeniesienia napędu i ułożyskowania kół w ciężarówkach i naczepach.
– Nowością były bardzo dobrze przyjęte przez rynek kompletne piasty FAG wprowadzone do oferty w roku ubiegłym – wspomina Maciej Modelski z firmy Schaeffler, który wraz 4-osobowym zespołem gościł uczestników imprezy w strefie wystawowo-szkoleniowej urządzonej w zabudowie na iveco z siodłem.
Także firma Hengst Filtration powróciła na Autos Truck Day w przyczepie przypominającej opakowanie na filtry Hengst.
– Idea tego przedsięwzięcia ma zachęcać do zaglądania do pudełka i porównywania jakości wykonania oraz właściwości filtrów przed zakupem zamiast opierania się na najłatwiejszym do ocenienia parametrze, czyli cenie – wyjaśnia Małgorzata Rogalska, marketing manager w Hengst Filter. – W przyczepie prezentowano innowacyjne produkty z serii Blue, czyli pięciostopniowy, inteligentny system filtracji paliwa Blue.maxx – dostępny też w opcji Blue.maxx 300 do mniejszych przestrzeni instalacyjnych, oraz pięciowarstwowe, antyalergiczne filtry kabinowe Blue.care, które od niedawna dostępne są również na rynku pojazdów ciężarowych.
Odwiedzający mogli zapoznać się z budową prezentowanych na stoisku wielofunkcyjnych, opracowanych przez inżynierów Hengst modułów filtracyjnych do pojazdów marek Mercedes- -Benz (model Actros) i DAF.
Na stoiskach trwały konkursy, w których premiowano wiedzę ekspercką. Przykładowo załoga TMD Friction tłumaczyła, w jaki sposób docierają się nowe okładziny, jak to wygląda przy różnych ich grubościach. Pokazywano też nowe okładziny zakuwane na nowej i starej szczęce.
– W ramach quizu mowa była też o prawidłowym doborze klocków do odpowiedniego zastosowania. Pomimo że klocki mają ten sam numer WVA, podkreślaliśmy, że warto zwrócić uwagę na dwie dodatkowe cyfry na końcu numeru referencji. To one wskazują, czy dany klocek powinien być zamontowany do naczepy, ciągnika, autobusu czy ciągnika marki DAF. Różnią się one mieszanką cierną, która została dopasowana do konkretnego zastosowania – opowiada Kamila Tarmas-Bilmin.
Nasza redakcja objęła patronatem medialnym IX edycję Autos Truck Day
W ramach promocji marki Textar zachęcano do webinariów i lektury katalogu Brakebook.
Autos Truck Day 2022 to także wydarzenia w ramach paneli eksperckich, podczas których poruszono temat ekologii w przedsiębiorstwach, nowości warsztatowych oraz kwestię elektromobilności, ale też zielonych stref w miastach i przyszłości transportu. Ten ostatni wątek przewijał się mocno podczas wystąpienia poświęconego przyszłości napędów na wodór.
– Mahle dąży do tego, aby transport stał się bardziej wydajny i przyjazny dla środowiska dzięki napędowi wykorzystującemu wodór. Podkreślałem we wspólnym panelu dyskusyjnym w gronie reprezentantów Autos, Bosch i ZF, że takie inwestycje są bardzo zaawansowane, że jesteśmy gotowi na produkcję tak zasilanych silników i chcemy w tym kierunku rozwijać ciężki transport drogowy – podsumowuje panel Maciej Hadryś z działu technicznego Mahle Polska Spółka z o.o.
Pośród wystawców znalazły się również firmy: AL-KO, Aspok, ATH, BF Original, Black Iron, Blacktech, BlackHawk, Bremann, Bosma, Continental ContiTech, Continental, Corteco, Covind, Dayco, Dinex, Elring, Exide, Exmot, febi, Fristom, Fundacja Truckers Life, Gates, Genesis, Goodyear, Grau, Haldex, Hella, Hengst, Horpol, Jost, Jurid, Karcher, Knorr Bremse Truck Services, Kolbenschmidt, KS Tools, Lago, Lemförder, Luftbacke, Mann Filter, Milwaukee, Monroe, Nissens, Noxy, Philips, Pierburg, Prestolite, Quicke, Redmaster, Rockinger, Sachs, Shell, Silverlines, SKF, Techniq, Total Energies, Tridec, TRW, Valeo, Waś, Wabco.
Mimo upalnej pogody goście dopisali, a na miejscu czekało na nich wiele atrakcji. Do wygrania w quizach, w których promowano wiedzę, były cenne nagrody, by wspomnieć myjki Karcher. Nie zabrakło też okazji, by sprawdzić swe umiejętności na symulatorach, np. koparki. Była też ekspozycja starych amerykańskich klasyków motoryzacji. Na Autos Truck Day można było spotkać wiele znakomitych postaci ze świata motoryzacji, by z zamknięciem strefy wystawowej uczestniczyć w bankiecie, a wieczorem bawić się na koncercie.
Rafał Dobrowolski
Fot. Kamila Gacek, Anna Bartz
Komentarze (0)