Zespół ambasadorów polskich producentów części motoryzacyjnych powołany przez SDCM wspiera firmy w rozwoju zagranicznej ekspansji. Mało kto wie, że jedna z największych światowych korporacji, amerykańska Genuine Parts Company, zainwestowała w Polsce, przejmując pakiet kontrolny udziałów w Groupauto Polska. W ten sposób, poprzez polską grupę zakupową, można trafić ze swoimi produktami na światowe rynki.
Jeśli jesteś przedstawicielem polskiego producenta części i poszukujesz możliwości rozwoju swojej firmy, już dziś prosimy o kontakt pod adresem: biuro@sdcm.pl.
Zabezpieczenie dalekosiężnych i doraźnych celów
Aktywność stowarzyszenia od kilkunastu lat koncentrowała się na tym, aby zabezpieczyć rozwój sektora motoryzacyjnego, czyli aby dbać o polskie i europejskie regulacje prawne. Oczywiście działania te nadal stanowią trzon prac SDCM. Jednakże stowarzyszenie rozszerzyło aktywność o bardziej doraźne cele i skierowało swoją uwagę także na biznesowe wsparcie producentów z Polski m.in. w rozwijaniu eksportu. W ramach SDCM utworzony został zespół ambasadorów polskich producentów części motoryzacyjnych, którego zadaniem jest wspieranie producentów w kontaktach z zagranicznymi strukturami handlowymi. Dzięki powstaniu tego zespołu polscy producenci zyskali unikalną szansę, aby skuteczniej zaistnieć na europejskich rynkach zagranicznych.
Aktywność SDCM w obszarze legislacji na rzecz branży sprawia, że utrzymuje ono systematyczny kontakt z centralami międzynarodowych grup zakupowych. Stowarzyszenie ma zatem doskonałą okazję do zbudowania kontaktów, wspierając producentów z Polski w całej Europie, i właśnie zaczyna eksplorować jeden z wielu kanałów handlowych.
Jest dobrze ale może być znacznie lepiej!
Producenci z Polski już osiągają znaczące sukcesy na rynkach europejskich, a potwierdzeniem tego jest fakt, iż ponad 50% produkcji krajowej jest eksportowane. Towary kupowane w Polsce przez największych dystrybutorów części stanowią dziś ponad 45% obrotu tych firm. Oczywiście jest to wynikiem zapotrzebowania na te produkty przez ostatecznych klientów, co wskazuje, jak doceniane są nasze produkty, pokazuje także, że polskie firmy mają potencjał na arenie międzynarodowej.
– Znamy już przypadki, w których kontrakt z podmiotem takim jak Groupauto Polska spowodował tak duży wzrost zapotrzebowania na produkcję części motoryzacyjnych, że producenci nie mogą nadążyć z realizacją zamówień. Z pewnością takich problemów życzyłaby sobie każda firma – komentuje Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Producentów i Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych. – Współpraca z tą grupą to niemal gwarancja transgranicznego handlu na czterech rynkach europejskich. Mam tu na myśli Francję, Wielką Brytanię, Niemcy i oczywiście Polskę. To szansa, z której trzeba skorzystać. Wystarczy schylić się po ten kawałek tortu.
Komentarze (0)