Inne

ponad rok temu  19.11.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego

14 listopada br. nastąpiła oficjalna inauguracja Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO). W jej skład wchodzą: Bridgestone, Continental, Dębica, Goodyear, Hankook, Michelin, Pirelli, Trelleborg oraz Apollo Vredestein. Podczas konferencji prasowej zorganizowanej w siedzibie Polskiej Agencji Prasowej zgromadzeni dziennikarze zostali poinformowani o najważniejszych celach nowej organizacji.

Misją PZPO jest wspieranie, pomoc i upowszechnianie wkładu firm członkowskich do wszystkich ważnych aspektów życia społecznego, takich jak: transport, bezpieczeństwo drogowe i zrównoważony rozwój. Jako organizacja pracodawców i partner społeczny Związek będzie prezentować opinie branży w sprawach związanych z gospodarką, ze szczególnym uwzględnieniem przemysłu oponiarskiego, w zakresie środowiska i klimatu, energii, bezpieczeństwa drogowego, standardów technicznych, informacji i ochrony konsumentów oraz bezpieczeństwa pracy.

Jednym z zadań Związku jest poprawa świadomości użytkowania opon. Jego celem jest wyrobienie wśród kierowców nawyku dbania o opony jak o bardzo ważny element samochodu. Z badania bowiem wynika, że wciąż spora ich część tego nie robi.

- Po ponad dwudziestu latach inwestowania i rozwijania przemysłu oponiarskiego, wspierającego dynamiczną gospodarkę rynkową w Polsce, jesteśmy dumni z założenia Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego zrzeszającego wszystkich kluczowych producentów opon – mówi Armand Dahi, Prezes Zarządu PZPO. -

Reprezentujemy branżę zatrudniającą bezpośrednio 10 000 pracowników w 4 fabrykach i firmach handlowych, wytwarzających na eksport i rynek wewnętrzny produkty wysokich technologii. Wiele uwagi w naszych działaniach poświęcamy także ochronie środowiska i odpowiedzialności społecznej.

- Polska jest w czołówce krajów, w których powstały organizacje przemysłu oponiarskiego– dodaje Piotr Sarnecki, Dyrektor Generalny Związku. - Jesteśmy ważnym rynkiem w Europie i dlatego także tutaj przemysł oponiarski chce wspólnie wspierać bezpieczeństwo i zrównoważony rozwój. PZPO jest również jedynym polskim członkiem największej organizacji w tej branży w UE, czyli Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Gumy (ETRMA).

Polski przemysł oponiarski w liczbach:

  • Liczba producentów opon – 9 (Bridgestone, Continental, Dębica, Goodyear, Hankook, Michelin, Pirelli, Trelleborg, Apollo Vredestein),
  • Liczba fabryk – 4,
  • Zatrudnienie bezpośrednie – ok. 10 000 osób,
  • Dzienna produkcja opon – ok. 100 000 sztuk,
  • Bezpośrednie inwestycje – ponad 6,8 mld PLN (od 1990 roku),
  • Generuje rocznie – ok. 7,7 mld PLN polskiego PKB (dane za 2012 rok).

Konferencja prasowa w siedzibie PAP. Fot. M.Giecewicz

 

Uroczysta inauguracja PZPO w hotelu Sheraton w Warszawie. Fot. M.Giecewicz

GALERIA ZDJĘĆ

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego
Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego
Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony