Eksperci ci mają wypowiedzieć się w sprawie ewentualnych zmian w światłach i lusterkach. „Myślę, że cały proces legislacyjny zakończymy po wakacjach” – pisze minister. Czy Grzegorz Dorobek, któremu odmówiono w Polsce rejestracji Vauxhalla Vectry z kierownicą po prawej stronie, wreszcie dopnie swego?
Przypomnijmy, o umożliwienie rejestracji „anglików” Grzegorz Dorobek walczy z ministrem infrastruktury już od stycznia 2008 r. W tym samym czasie – jak pisze na swojej stronie internetowej – „Polska konsekwentnie łamie prawo materialne i narusza przepisy postępowania”.
Jak podkreśla Dorobek, a z czym zgodziła się pod koniec ubiegłego roku Komisja Europejska, jeżeli pojazd silnikowy spełnia wymogi homologacji typu UE, można nim bezpiecznie jeździć we wszystkich państwach członkowskich bez względu na przystosowanie do ruchu prawo- lub lewostronnego.
- We wrześniu 2011 r. Komisja Europejska skierowała pozew do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w Luksemburgu za utrzymywanie przeszkód w rejestracji pojazdów z kierownicą po prawej stronie – podkreśla. - Komisja jest zdania, iż przeszkody w rejestrowaniu pojazdów z kierownicą po stronie prawej naruszają przepisy dyrektywy 70/311/EWG, dyrektywy ramowej 2007/46/WE oraz artykuł 34 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej.
Rozprawa przeciwko uchybieniom względem prawa wspólnotowego toczy się przed ETS od 13 grudnia 2011 r.
KD
– wracamy do tematu. Trwają prace nad zmianą prawa w zakresie rejestracji pojazdów z kierownicą po prawej stronie. Jak poinformował na facebooku minister Sławomir Nowak „rozporządzenie jest w fazie konsultacji z ekspertami”.
Komentarze (0)