Szacuje się, że ZF Services – część koncernu odpowiedzialna za sprzedaż produktów ZF na światowy rynek części zamiennych – w roku 2012 osiągnie w tej dziedzinie skonsolidowaną sprzedaż na poziomie ok. 1,5 mld euro.
- Będzie to więc bardzo dobry rok również dla nas – skomentował wyniki Peter Rothenhöfer, który jest dyrektorem ZF Services Polska. W Warszawie opowiedział on zarówno o osiągniętych sukcesach, jak i o planach firmy na przyszłość.
ZF w Polsce
Polski oddział ZF Services istnieje od 1994 roku, a od roku 1996 działa biuro firmy w Warszawie. Do zadań filii należy m.in. sprzedaż oraz wsparcie techniczne klientów, którymi są właściciele warsztatów samochodowych oraz dystrybutorzy części zamiennych.
- Koordynujemy dostawy do Polski, jak również oferujemy wszystkim, którzy z nami współpracują, szkolenia techniczne – wymieniał Peter Rothenhöfer. - Do tego dochodzi działalność marketingowa i PR.
Firma rozprowadza w Polsce produkty takich marek, jak: Sachs (sprzęgła, amortyzatory), Lemförder (elementy podwozia i układu kierowniczego oraz części gumowo-metalowe) oraz ZF Parts (układy kierownicze). Dodajmy, że od lipca br. do grona dystrybutorów ZF w Polsce należą firmy Auto Partner oraz AD Polska, a wysyłka towaru do dwóch kolejnych klientów – Gordon i Moto-Profil – rozpoczęła się wraz z początkiem września.
Original SACHS Service
Już 767 polskich warsztatów przystąpiło do programu Original SACHS Service, który dedykowany jest serwisom niezależnym – tym, które kupują oraz montują części zamienne marki SACHS.
- Być może za wysoko stawiamy sobie poprzeczkę, ale chcemy, aby pod koniec bieżącego roku do sieci należało 1000 warsztatów – wyraził nadzieję szef ZF Services Polska. - Bardzo się cieszymy, że zapisać chce się coraz więcej warsztatów.
Podobnie jak w przypadku innych sieci warsztaty Original SACHS Service spełniać muszą pewne standardy, jak np. określona liczba stanowisk naprawczych. Jeśli chodzi o korzyści z członkostwa, do najważniejszych należą: natychmiastowy dostęp do informacji montażowych dotyczących nowych produktów, stały dostęp do aktualizowanych katalogów części zamiennych, możliwość udziału w szkoleniach technicznych oraz wsparcie marketingowe.
Plany na przyszłość
Peter Rothenhöfer przybliżył uczestnikom konferencji związane z rynkiem polskim plany firmy na rok 2013. Do najważniejszych należy SACHS Roadshow – seria ekskluzywnych szkoleń technicznych i sprzedażowych dla pracowników warsztatów. Spotkania odbywać się będą w maju i czerwcu, a udział w nich weźmie ok. 2400 uczestników.
- Imprezę w Polsce zorganizujemy przy pomocy doświadczonego organizatora Roadshow w Niemczech, kierowcy rajdowego Jörga van Ommena, który jest 5-krotnym zwycięzcą DTM – poinformował dyrektor ZF Services Polska.
Krzysztof Dulny
Komentarze (0)