Części i regeneracja

ponad rok temu  19.02.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Poradnik  specjalistów od instrukcji naprawczych

Fot. 1

Autodata – zaufany światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia czytelnikom „Nowoczesnego Warsztatu” rozwiązania czterech powszechnych problemów występujących we współczesnych samochodach.

Audi Q3
Dysza wlewu paliwa notorycznie odłącza się podczas tankowania pojazdu
Pytanie: Podczas rutynowego przeglądu nasz klient posiadający samochód marki Audi Q3 2,0 TDI skarżył się na problem z dyszą paliwa, która notorycznie odłącza się podczas tankowania. Odnotowaliśmy tę usterkę i sprawdziliśmy drożność króćca wlewu paliwa, ale nie udało nam się znaleźć jej źródła. Czy słyszeliście już o tym problemie?
Odpowiedź: Tak, słyszeliśmy już wcześniej o tym problemie występującym w modelach Audi Q3 z kodem silnika CFFB. Jego przyczyną jest blokowanie się systemu odpowietrzania zbiornika paliwa. Sprawdź drożność korka odpowietrzającego zbiornika paliwa i w razie potrzeby wymień go na nowy (fot. 1.1). Sprawdź drożność węża odpowietrzającego zbiornika paliwa i zaworu wentylacyjnego zbiornika paliwa (fot. 1.2 i 1.3). Jeżeli wąż odpowietrzający i zawór wentylacyjny zbiornika paliwa są zablokowane, zamontuj nowy zbiornik paliwa. Zatankuj samochód, aby upewnić się, że usterka została usunięta.


Fot. 2

Volkswagen Golf
Słaba reakcja na naciskanie pedału przyspieszenia
Pytanie: Mamy problem z samochodem marki Volkswagen Golf 1,4 TSI z 2010 roku. Lampka ostrzegawcza uszkodzenia silnika świeci się i występuje problem ze słabą reakcją na naciskanie pedału przyspieszenia. Sprawdziliśmy elementy, na które wskazują kody usterek, ale nie udało nam się znaleźć przyczyny usterki. Czy macie jakieś pomysły?
Odpowiedź: Tak, z opisanych symptomów wynika, że jest to prawdopodobnie usterka spowodowana przez gumowy wkład węża odpowietrzającego przestrzeni korbowej, który powoduje odłączanie się węża na złączu. Usterka ta dotyczy kilku modeli Volkswagena z kodem silnika CAXA. Zidentyfikuj i sprawdź wąż odpowietrzający przestrzeni korbowej (fot. 2.1). Jeżeli jest odłączony, zamontuj nową wersję węża odpowietrzającego przestrzeni korbowej, dostępną w dziale części Volkswagen. Usuń kody usterek i wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany.


Fot. 3

Seat Ibiza
Trudności w uruchomieniu silnika przy wysokiej temperaturze zewnętrznej
Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się Seat Ibiza 1,6 z 2009 roku, w którym występują sporadyczne problemy z uruchomieniem silnika przy wysokiej temperaturze zewnętrznej. Sprawdziliśmy obwód prądowy rozrusznika i czujnik kąta wychylenia wału korbowego – działają prawidłowo. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Słyszeliśmy już o tym problemie, który dotyczy modeli Seat Ibiza z kodem silnika BTS. Przyczyną usterki jest wadliwa konstrukcja zaworu elektromagnetycznego zbiornika układu pochłaniania par paliwa. Usterka dotyczy wyłącznie zaworów elektromagnetycznych zbiorników pochłaniania par paliwa produkowanych przez firmę Valeo. Sprawdź numer produkcyjny na zaworze elektromagnetycznym zbiornika układu pochłaniania par paliwa (fot. 3.1). Jeżeli ostatnia cyfra numeru produkcyjnego to 8 lub 9 – zamontuj nowy zawór elektromagnetyczny zbiornika pochłaniania par paliwa (fot. 3.2). Uruchom silnik przy wysokiej temperaturze zewnętrznej, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.


Fot. 4

Mercedes-Benz klasy A
Odgłos grzechotu z przedziału silnikowego na biegu jałowym
Pytanie: Mamy problem ze znalezieniem źródła odgłosów grzechotu dochodzących z tyłu komory silnika podczas pracy na biegu jałowym w samochodzie marki Mercedes-Benz klasy A z 2013 roku z silnikiem wysokoprężnym 1,5. Słyszeliśmy te odgłosy podczas pracy silnika na biegu jałowym lub przy nieznacznym wciśnięciu pedału przyspieszenia, ale nie potrafimy zlokalizować usterki. Czy spotkaliście się wcześniej z takim odgłosem?
Odpowiedź: Mieliśmy już do czynienia z opisaną usterką związaną z występowaniem odgłosów grzechotu. Dotyczy ona kilku modeli Mercedesa-Benz z kodem silnika 607.951 wyprodukowanych przed październikiem 2015 r., jej przyczyną jest zbyt luźno przymocowana klamra mocująca przewodu wylotowego turbosprężarki. Zamontuj nową klamrę mocującą przewodu wylotowego turbosprężarki dostępną w dziale części Mercedes-Benz (fot. 4.1). Po wykonaniu naprawy należy uruchomić silnik, aby sprawdzić, czy usterka została usunięta.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony