Autodata – zaufany światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia czytelnikom „Nowoczesnego Warsztatu” rozwiązania powszechnych problemów występujących we współczesnych samochodach.
Subaru Forester
Lampka ostrzegawcza ciśnienia oleju silnikowego świeci się podczas jazdy
Pytanie: Mamy problem z autem marki Subaru Forester 2,0 z 2013 roku, w którym świeci się lampka ostrzegawcza ciśnienia oleju silnikowego pomimo prawidłowego poziomu oleju. Nie zapisano żadnych kodów usterek. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Usterka ta dotyczy kilku modeli Subaru z kodem silnika FB. Jej przyczyną jest wadliwa konstrukcja pokrywy ochronnej wyłącznika lampki ostrzegawczej ciśnienia oleju, powodująca przeciek wody, a następnie zwarcie. Sprawdź stan wyłącznika lampki ostrzegawczej ciśnienia oleju. W razie potrzeby wymień. Gruntownie oczyść wtyczkę wiązki przewodów wyłącznika lampki ostrzegawczej ciśnienia oleju. Zamontuj nową wersję pokrywy ochronnej wyłącznika lampki ostrzegawczej ciśnienia oleju, dostępną w dziale części Subaru (fot. 1). Powinno to zaradzić usterce.
Seat Leon
Metaliczne odgłosy z obszaru przednich kół podczas jazdy
Pytanie: Podczas wykonywania przeglądu pojazdu marki Seat Leon z 2011 roku klient wspomniał o metalicznych odgłosach dochodzących z zawieszenia przednich kół podczas jazdy lub manewrowania. Słyszeliśmy je, więc sprawdziliśmy przednie klocki i przednie tarcze hamulcowe, ale są one w dobrym stanie. Czy inni właściciele modelu Leon zgłaszali problem z takim odgłosem?
Odpowiedź: Tak, problem ten zgłaszali już inni właściciele modeli Leon i Altea wyprodukowanych w 2011 roku. Przyczyną występowania metalicznego odgłosu jest nadmierny luz pomiędzy obudową łożyska przedniego koła i przednią zwrotnicą osi. Należy wymontować obudowę łożyska przedniego koła ze zwrotnicy osi. Nie zdejmuj piasty koła. Nałóż cienką warstwę pasty Optimolpaste, dostępnej w dziale części Seat, na powierzchnię styku obudowy łożyska przedniego koła i zwrotnicy osi (fot. 2). Zamontuj obudowę łożyska przedniego koła na zwrotnicy osi. Czynności te należy powtórzyć dla elementu znajdującego się po drugiej stronie. Po wykonaniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.
Citroën DS4
Silnik nie uruchamia się, świeci się lampka kontrolna ładowania alternatora
Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się Citroën DS4 z 2012 roku z silnikiem benzynowym 1,6, który nie uruchamia się. Świeci się lampka kontrolna ładowania alternatora. Wykonaliśmy podstawowe czynności kontrolne silnika i kontrole elektryczne, lecz nie znaleźliśmy przyczyny problemu. Czy spotkaliście się już kiedyś z takimi objawami?
Odpowiedź: Tak, spotkaliśmy się już z opisanymi symptomami, a są one spowodowane wewnętrznym zwarciem w pompie płynu chłodzącego turbosprężarki. Usterka ta dotyczy kilku modeli DS4 z kodem silnika 5FU (EP6CDTX). Sprawdź bezpiecznik pompy płynu chłodzącego turbosprężarki. Jeżeli przepalił się, zamontuj nową pompę płynu chłodzącego turbosprężarki (fot. 3). Wymień bezpiecznik. Upewnij się, że użyto bezpiecznika o odpowiedniej wartości.
Opel Insignia
Wibracje i grzechotanie z obszaru przedniej blachy podczas jazdy
Pytanie: Zgłosił się do nas właściciel Opla Insignia z 2010 roku z silnikiem wysokoprężnym 2,0, który skarży się na wibracje i grzechotanie z czołowej krawędzi pokrywy przedziału silnikowego podczas jazdy. Słyszeliśmy te odgłosy podczas jazdy próbnej i udało nam się zawęzić obszar usterki do górnej blachy wspomagającej chłodnicy, ale nie możemy określić jej przyczyny. Czy słyszeliście o takich wibracjach, grzechotaniu?
Odpowiedź: Tak, jest nam znana usterka dotycząca modeli Insignia i Astra-J z silnikiem wysokoprężnym 2,0 wyprodukowanych przed grudniem 2012 r. Jej przyczyną jest wibrowanie zaworu regulacyjnego ciśnienia doładowania spowodowane przez wahania podciśnienia. Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania znajduje się na górnej blasze wspomagającej chłodnicy. Zamontuj zbiornik podciśnienia, dostępny w dziale części Opla, do przewodu podciśnienia zaworu regulacyjnego ciśnienia doładowania (fot. 4). Jeśli nadal występują wibracje i grzechotanie, wymień zawór regulacyjny ciśnienia turbosprężarki. Powinno to zaradzić usterce.
Land Rover Discovery 4
Brak mocy
Pytanie: Zgłosił się do nas właściciel Land Rovera Discovery 4 z silnikiem wysokoprężnym 3,0 z 2011 roku, który skarży się na utratę mocy silnika, świeci się także lampka ostrzegawcza silnika. Zapisane są kody usterek odnoszące się do zaworu regulacyjnego ciśnienia turbosprężarki. Wymontowaliśmy i sprawdziliśmy zawór regulacyjny ciśnienia turbosprężarki, wydaje się, że działa prawidłowo. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Słyszeliśmy już o tym problemie, który dotyczy modeli Land Rover Discovery 4 i Range Rover Sport z 2011 roku, z kodem silnika 306DT. Jego przyczyną jest zablokowane złącze T przewodu podciśnienia zaworu regulacyjnego ciśnienia doładowania. Wymień wszystkie złącza T, dostępne w dziale części Land Lover, w przewodzie podciśnienia zaworu regulacyjnego ciśnienia doładowania (fot. 5). Usuń kody usterek i wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany.
Smart Fortwo
Lampka ostrzegawcza niesprawności silnika świeci się
Pytanie: W należącym do naszego klienta samochodzie marki Smart Fortwo 1,0 wymieniliśmy już sondę lambda 2 z powodu przerwanego przewodu. Samochód wrócił do naszego warsztatu, lampka ostrzegawcza uszkodzenia silnika świeci się i zapisane są te same kody usterek (P0136, P0137, P0138, P0139, P0141, P2271). Odkryliśmy, że przewody ogrzewanej sondy lambda zostały ponownie przerwane. Czy znana jest wam usterka związana z przewodami ogrzewanej sondy lambda?
Odpowiedź: Powtarzający się problem z przerwaną wiązką przewodów ogrzewanej sondy lambda występuje w modelach Fortwo (451) 1,0, VIN →K418899 z turbodoładowaniem. Przyczyną usterki jest ostry kąt wiązki przewodów ogrzewanej sondy lambda w połączeniu z ruchami silnika. Zamontuj nową ogrzewaną sondę lambda. W dziale części Smart dostępna jest osłona ochronna, którą należy zamontować na wiązce przewodów ogrzewanej sondy lambda (fot. 6). Usuń kody usterek.
Komentarze (0)