Autodata – zaufany światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia czytelnikom „Nowoczesnego Warsztatu” rozwiązania powszechnych problemów występujących we współczesnych samochodach.
Volkswagen Golf MK VII
Lampka ostrzegawcza poziomu płynu chłodzącego świeci się
Pytanie: Mamy problem z określeniem przyczyny wycieku płynu chłodzącego w aucie marki Volkswagen Golf 1,2 TSI z 2013 roku. Sprawdzenie ciśnienia płynu chłodzącego przy zimnym silniku okazało się niezbyt pomocne. W trakcie jazdy próbnej, gdy silnik był rozgrzany do normalnej temperatury roboczej, zauważyliśmy oznaki wycieku płynu chłodzącego w okolicy obudowy filtra powietrza, lecz nadal nie jesteśmy w stanie określić przyczyny. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Spotkaliśmy się już wcześniej z tego typu usterką, dotyczy ona modeli Polo, Golf i Jetta z kodami silnika CJZA/CJZB/CJZC/CJZD. Przyczyną wycieku płynu chłodzącego jest przetarcie przewodu płynu chłodzącego silnika na obudowie filtra powietrza. Zamontuj nową wersję przewodu płynu chłodzącego silnika wraz z tuleją zabezpieczającą dostępną w dziele części Volkswagen (fot. 1). Tuleja zabezpieczająca zapobiegnie ponownemu wystąpieniu usterki. Upewnij się, że poziom płynu chłodzącego i dodatku przeciwzamarzającego jest prawidłowy.
Škoda Roomster
Problemy z uruchomieniem silnika, świeci się lampka ostrzegawcza niesprawności silnika
Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się aktualnie Škoda Roomster 1,2 z 2010 roku, w której występują trudności z uruchomieniem silnika, świeci się też lampka ostrzegawcza niesprawności silnika. W pamięci usterek komputera sterującego silnika zapisano kody związane z komputerem sterującym przepustnicy. Czy taka usterka jest wam znana?
Odpowiedź: Tak, usterka ta jest nam znana i dotyczy modeli Fabia II i Roomster z kodem silnika CGPA. Jej przyczyną jest prawdopodobnie uszkodzony komputer sterujący przepustnicy. Sprawdź kod daty produkcji na komputerze sterującym przepustnicy (fot. 2). W przypadku daty produkcji przed 06.12.2012 r. należy wymienić komputer sterujący przepustnicy. Powinno to zaradzić usterce.
Peugeot Bipper
Trudności w uruchomieniu silnika, silnik nie uruchamia się
Pytanie: Mamy problem ze zdiagnozowaniem usterki w modelu Peugeot Bipper z 2011 roku z silnikiem wysokoprężnym 1,3. Silnik uruchamia się z trudnością, a czasem nie uruchamia się wcale. Sprawdziliśmy dopływy paliwa i powietrza – działają prawidłowo. Sprawdziliśmy również kody usterek, ale żadne nie zostały zapisane. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Znana jest nam usterka, która występuje w modelach Bipper z kodem silnika F13DTE5 (FHZ) wyprodukowanych przed 11.03.2011 r. (RPO12541). Prawdopodobną przyczyną usterki jest słaby styk pomiędzy przewodem masy silnika a obudową przekładni. Wymontuj śrubę przewodu masy silnika z obudowy przekładni (fot. 3.1). Dokładnie oczyść wszystkie powierzchnie dociskowe. Zamontuj podkładkę śruby przewodu masy silnika (fot. 3.2). Zamontuj śrubę przewodu masy silnika (fot. 3.1). Dokręć śrubę przewodu masy silnika prawidłowym momentem dokręcania. Powinno to zaradzić usterce.
Mercedes-Benz C-Class
Wyciek płynu chłodzącego silnika z obszaru kolektora ssącego
Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się Mercedes-Benz klasy C z 2009 roku, z którego wycieka płyn chłodzący. Udało nam się zawęzić obszar przecieku do okolic kolektora ssącego, ale nie jesteśmy w stanie dokładnie określić przyczyny usterki. Nie chcemy wymieniać kolektora ssącego bez upewnienia się, że jest on przyczyną usterki. Prosimy o radę.
Odpowiedź: Spotkaliśmy się już z problemem wycieku płynu chłodzącego z obszaru kolektora ssącego w modelach Mercedes--Benz z kodem silnika 651. Jego przyczyną jest uszkodzona uszczelka zaworu obejścia chłodnicy układu recyrkulacji spalin. Należy zamontować nową wersję uszczelki, dostępną w dziale części Mercedes-Benz, na zaworze obejścia chłodnicy układu recyrkulacji spalin (fot. 4). Powinno to zaradzić usterce. Upewnij się, że poziom płynu chłodzącego i dodatku przeciwzamarzającego jest prawidłowy.
Komentarze (0)